1

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐تعیین ۱۶ اسفند به‌عنوان آخرین مهلت ثبت تقاضای اکران نوروز+انتخاب فقط ۳ فیلم برای اکران نوروز+اسامی هشت گزینه اصلی اکران نوروز

سینماروزان/نسترن حسینی: شورای صنفی نمایش با بیان اینکه تاکنون هشت فیلم برای اکران نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند، ۱۶ اسفند را آخرین مهلت برای ارائه درخواست کتبی متقاضیان این نوبت از اکران دانست تا از میان آنها فقط سه فیلم برای اکران نوروز معرفی شود.

به گزارش سینماروزان در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد تا روز ۱۶ اسفند به دفاتر پخش و تهیه کنندگانی که متقاضی اکران فیلم‌هایشان در نوروز ۱۴۰۰ هستند مهلت داده شود تا درخواست کتبی خود را به دبیرخانه شورا ارائه کنند. بر این اساس شورا روز ۱۷ اسفند نسبت به معرفی سه فیلم با پتانسیل فروش بالا برای اکران نوروزی تصمیم‌گیری می‌کند.

شورا اعلام کرد طبق مصوبه سازمان، هر کدام از سه فیلمی که در عید اکران شوند ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات دریافت می کنند. ضمن اینکه سازمان سینمایی هم ۲، ۳ و ۵ درصد صندلی‌ها را در اکران گارانتی می‌کند.

به گزارش سینماروزان فیلم‌های “باباسبیلو”، “بی همه چیز”، “دینامیت”، “مصلحت”، “چپ راست”، “درخت گردو” و “جنس لطیف” از مهم‌ترین فیلم‌هایی بوده که نامشان برای اکران نوروز مطرح شده‌ است.