1

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐بالا بردن بهای بلیت به‌دلیل فروش نازل فیلمهای روی پرده؟؟+دستور اکران آخرین فیلم جمشید مشایخی و یک فیلم دیگر

سینماروزان: در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد از اول آبان ماه بهای بلیت سینماها به صورت کامل دریافت شود؛ این افزایش قیمت بلیت در شرایطی است که در ماههای اخیر و به‌دلیل شیوع کرونا، فروش سینماها علیرغم نیم‌بها شدن بلیت باز به شدت نازل بود و حالا با بالا بردن قیمت بلیت، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار گیشه‌هاست؟؟

شورای صنفی نمایش در توجیه تعطیلی ارائه بلیت نیم‌بها این توجیه را آورده که از اول هم قرار بود طرح نیم‌بها تا آبان ماه باشد!

شورا همچنین دستور داد تمامی سینماهای کشور باید عضو سامانه سمفا باشند و دفاتر پخش مکلف هستند به سینماهایی که در سیستم سمفا نیستند فیلم ندهند.

به جز این شورای صنفی نمایش مقرر کرد از هفته آینده ۳۰ مهرماه فیلم سینمایی «اینجا باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت در گروه بهمن و «مردن در آب مطهر» ساخته برادران محمودی در گروه ایران اکران شود.

“اینجا باران می‌بارد” از حضور شماری از بازیگران پیشکسوت سینما و ازجمله جمشید مشایخی، احمد نجفی، احمدرضا اسعدی، بیوک میرزایی، محمد برسوزیان، رسول نجفیان، اسدالله یکتا و  فاطمه شکری سود می‌برد.