1

تازه‌ترین خروجی شورای اکران همچنان بدون تعیین تکلیف نماینده خانه سینما⇐امیریوسفی رییس شورای اکران شد و نماینده کاندیدای شکست‌خورده انتخابات، نایب امیریوسفی!!+حذف کامل «جشن دلتنگی» از گروه زندگی بعد از تحمیل محدودیتهای فراوان+ثبت قرارداد اکران «شماره ۱۷سهیلا»+پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها در صورت اجازه صاحبان آثار

سینماروزان: در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش، محسن امیریوسفی کارگردان فیلم توقیفی-مجوزدار «آشغالهای دوست داشتنی» به عنوان رییس شورای صنفی نمایش انتخاب شد و محمود رضوی نماینده انتخاباتی محمدباقر قالیباف به عنوان نایب رییس شورا تا سایه سیاست بیش از همیشه بر سر شورای صنفی نمایش سنگینی کند.

غلامرضا فرجی که به همراه برادرش محمدرضا در شورای اکران حضور دارد هم به مانند قبل سخنگوی شورا باقی ماند اما تکلیف نماینده خانه سینما در شورای اکران مشخص نشد. پیشتر مدیرعامل خانه سینما به عنوان نماینده این صنف در شورا حضور می‌یافت بدون آن که معرفینامه هیأت مدیره درباره این حضور منتشر شود!!؟؟

در این جلسه شورای صنفی نمایش تصمیم بر حذف کامل «جشن دلتنگی» از گروه کوروش و اکران فیلم «ناخواسته» به جای آن از دوم خردادماه صورت گرفت؛ این اتفاق درحالی رخ داد که در تمام مدت نمایش «جشن دلتنگی» این فیلم با محدودیت در سالن و سانس روبرو بود و حالا و با حذف کامل فیلم از اکران فقط بعد از سه هفته پرسشهای مبتنی بر ارتباط این محدودیت با مضمون سمپاتیک فیلم درباره فضای مجازی بیش از پیش شده است.

شورای صنفی نمایش همچنین قرارداد اکران «شماره ۱۷ سهیلا» ساخته محمود غفاری برای اکران در پردیس سینمایی کوروش پس از فیلم «خوک» را ثبت کرد.

در جلسه اخیر شورای اکران همچنین مصوب شد که مسابقات جام جهانی فوتبال در سینماها اجازه پخش داشته باشد اما چگونگی اجرایی شدن آن با در نظر گرفتن حقوق صاحبان آثار هفته آینده اعلام خواهد شد.