1

تازه‌ترین حرفهای کمال تبریزی درباره سرنوشت سریالهای ناتمامش⇐ به عنوان سازندگان اثر، “سرزمین کهن” را رها كرده‌ايم و ديگر اهميت پخش شدن يا نشدن آن براي ما از دست رفته است!/فيلمنامه “سرزمین کهن” توسط شخص اول مملكت مطالعه شده و در يك جلسه حضوري از سوي ايشان مورد تقدير هم قرار گرفته است!!/در شرایط موجود بهترین راه حل، عرضه “سرزمین کهن” در شبکه خانگی است!/فقط با ساخت يكي دو قسمت از سريال “الف ویژه” و بازبيني آن، تلويزيون به بهانه عدم كيفيت از تولید عقب‌نشيني كرد و جرات ادامه توليد را نداشت!

سینماروزان/نرگس عاشوری: کمال تبریزی کارگردان پرکار سینما در سالهای اخیر درگیر ساخت دو سریال تلویزیونی ناتمام هم شده است؛ یکی “سرزمین کهن” که بعد از تولید به‌خاطر سوءتفاهمات قومیتی جلوی پخش آن گرفته شد و دیگری سریال “الف ویژه” که بعد از ساخت فقط دوقسمت، اجازه ادامه تولید نیافت.

به گزارش سینماروزان کمال تبریزی با نومیدی مطلق نسبت به پخش “سرزمین کهن” به روزنامه اعتماد گفت: واقعيت امر اين است كه ما به عنوان سازندگان اين اثر آن را رها كرده‌ايم و ديگر اهميت پخش شدن يا نشدن آن براي ما از دست رفته است! اينكه تلويزيون هيچ تلاشي براي نمايش اين سريال نمي‌كند براي ما هم روشن نيست!

تبریزی در ادامه مدعی شد: فيلمنامه اين سريال توسط شخص اول مملكت مطالعه شده و در يك جلسه حضوري از سوي ايشان مورد تقدير هم قرار گرفته است! و من اطمينان دارم كه اگر قسمت‌هاي ساخته‌شده را هم ببينند بيشتر آن را تحسين خواهند كرد ولي ظاهرا سرنوشت 10 سال زحمتي كه براي ساخت اين سريال كشيديم و هزينه‌هايي كه از پول مردم براي آن شد ديگر اهميتي ندارد!

تبریزی درباره اینکه آیا با حضور حمید شاه‌آبادی در معاونت سیما امیدی وجود دارد به حل مشکلات سریالش بیان داشت: خيلي بعيد است!

تبریزی ادامه داد: حالا ديگر همه سريال تقريبا آماده نمايش است: ۶۰ قسمت در سه فصل ۲۰ قسمتي… ولي كو مدير مدبر و شايسته كه بخواهد و بتواند آن را پخش كند!

کمال تبریزی درباره سرنوشت سریالش گفت: شايد با شرايط فعلي و مديريت موجود بهترين راه ممكن براي پخش سريال در شبكه نمايش خانگي يا VOD باشد كه متاسفانه بازهم معلوم نيست چرا مديران با اين راهكار باقي‌مانده هم مخالفت مي‌ورزند و اقدامي به عمل نمي‌آورند!

به گزارش سینماروزان کمال تبریزی سال قبل کار تولید سریالی دیگر با نام “الف ویژه” را (با فلاش بک‌هایی به زندگی سعدی شیرازی ) هم شروع کرد که فقط بعد از فیلمبرداری چند قسمت، متوقف شد. تبریزی در چرایی این وضعیت گفت: واقعيت در مورد سريال «الف ويژه» اين است كه وقتي فيلمنامه توسط آقاي هنرمند كه سازنده اصلي و اوليه آن بود به دستم رسيد بعد از خواندن آن با كمال تعجب از مديران وقت تلويزيون سوال كردم كه آيا واقعا قصد و توانايي توليد اين سريال را با چنين مضموني دارند؟ و وقتي پاسخ مثبت گرفتم ياد سريال «دوران سركشي» در زمان آقاي پورمحمدي افتادم با اين تفاوت كه وقتي همين سوال را در مورد طرح دختران فراري از آقاي پورمحمدي كردم پاسخ مثبت ايشان همراه با شجاعت لازمه در مديريت وي بود كه منجر به توليد و پشتيباني از پخش آن شد كه در زمان خودش نوعي خط‌شكني در تلويزيون محسوب و به همين دليل پربيننده‌ترين سريال هم از سوي مخاطبان شد اما متاسفانه در مورد سريال «الف ويژه» پاسخ مثبت مديران با شجاعت و همراهي و پشتيباني لازم همراه نبود!

تبریزی افرود: فقط با توليد يكي دو قسمت از سريال “الف ویژه” و بازبيني آن تلويزيون به بهانه عدم كيفيت لازم از همان ابتداي امر محترمانه عقب‌نشيني كرد و جرات ادامه توليد را نداشت! و ثابت كرد كه سوال من بعد از خواندن فيلمنامه كاملا بجا بود چون فضا و حوادث فيلمنامه نياز به جسارتي داشت كه از مديران فعلي برنمي‌آمد! و شما را ياد آن لطيفه قديمي مي‌انداخت كه طرف در كتك‌كاري داخل تاكسي پرسيده بود مگر انقلاب شده!