1

تازه‌ترین حرفهای مسعود ده‌نمکی روی آنتن یک شبکه ماهواره‌ای⇐اکبر عبدی سربازی نرفت ولی در “اخراجیها” دوره سربازی‌اش را گذراند!! /شریفی‌نیا-اکبر عبدی درست مثل تام و جری هستند!/رفتم فرزندم را از مدرسه بیاورم که به ناگاه همه مدرسه شروع کردند به شعار دادن…/می‌خواهم بزرگترین مرجع جنگی دنيا را عرضه کنم!!

سینماروزان: مسعود ده‌نمکی کارگردان کمدی “اخراجیها” در شبکه ماهواره‌ای جام‌جم هم درباره حواشی “اخراجیها” گفت و هم درباره تازه‌ترین کارش در حیطه جنگ.

به گزارش سینماروزان مسعود ده‌نمکی در برنامه “شب نشینی” شبکه ماهواره‌ای جام‌جم بیان کرد: عجیب ترین خاطره ام از “اخراجی ها۱” زمانی بود که به مدرسه دخترم رفتم!! در قسمت اول “اخراجیها”، امین حیایی ماسک‌ خودش را به دختری که درگیر شیمیایی شده بود، می‌دهد که آن دختر فرزند خودم بود که آن روز کلاس اول بود. بعد از اکران فیلم، یک روز برای برگرداندنش از مدرسه به دنبالش رفتم که یکی از بچه‌های کلاس مرا از پنجره دید و از کلاس بیرون آمد و شروع کرد به خواندن “ایول ایول داش مجیدو ایول ایول ایول داش مسعودو ایول” و بعد همه مدرسه در دادن این شعار او را همراهی کردند.

ده نمکی اظهار داشت: به نظرم کاری به عظمت دفاع مقدس باید بسیار تاثیر گذارتر ارائه می‌شد. وقتی از جبهه بر‌میگشتم فکر می‌کردم همه مردم کل خیابان ها را پر کرده اند و روبان ها را حاضر کردند تا جشنی بزرگ به مناسبت این پیروزی برگزار کند اما آن روز سیستم تبلیغاتی ما بلد نبود از این پیروزی درست استفاده کند.

مسعود ده‌نمکی افزود: من در “اخراجی ها۲” به این حس رسیدم. وقتی این فیلم اکران شد سینما ها شبانه روزی شده بود، بلیط نبود و میلیون ها نفر برای دیدن این فیلم به سینما آمدند؛ مردم کف زمین می نشستند در سینما فرش می انداختند و چای دم می کردند تا این فیلم را ببینند. در شمال خانواده ها از روستا به شهر می رفتند که فیلم را ببینند. این حس برایم غرور آفرین بود.

این کارگردان سینمای ایران نظرش را درباره بازیگرانی که در “اخراجی ها” با آن ها همکاری کرده بود، چنین گفت: اکبر عبدی سربازی نرفت ولی در “اخراجی ها” دوره سربازی اش را گذراند. امین حیایی یکی از بازیگران بسیار خوب سینما است و بقیه بازیگران فیلم نیز همه عالی بودند. شریفی نیا کپل سینما است و همراه با اکبر عبدی مثل تام و جری هستند.

ده نمکی در انتهای حرفهایش خبر داد: در حال تدوین و چاپ فرهنگنامه ای هستیم که بزرگترین کار مرجع جنگ در دنیا است. در این فرهنگنامه تاریخ نویسی اسارت از چند هزار اسیر دفاع مقدس انجام شده و خاطراتشان جمع آوری شده است که می تواند منبع خوبی برای تحقیقات در موضوع دفاع مقدس باشد.