1

تازه‌ترین توضیحات سعید سهیلی درباره ممیزی وارده به «گشت۲» برای اکران عمومی، وضعیت نمایش در سینماهای حوزه هنری و فروش رایت ویدیویی فیلم

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: قسمت دوم کمدی «گشت ارشاد» از جمله گزینه های اکران نوروزی توسط پخش هدایت فیلم است با این حال هنوز مشخص نیست که این فیلم آیا مجوز اکران در سینماهای حوزه را پیدا خواهد کرد یا نه.

به گزارش سینماروزان چندی قبل یک رسانه ارزشی از توقیف فیلم توسط مدیران حوزه هنری خبر داد(اینجا را بخوانید) با این حال هنوز تکلیف مدیران حوزه با این فیلم به صورت رسمی مشخص نشده است.

سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده اصلی فیلم درباره وضعیت اکران آن به سینماروزان گفت: وضعیت اکران «گشت 2» هنوز مشخص نیست و باید منتظر باشیم تا شورای صنفی در این خصوص تصمیم بگیرد.

سهیلی درباره شنیده های مرتبط با ممیزی صورت گرفته در نسخه جشنواره برای اکران عمومی اظهار داشت: فیلم ممیزی چندانی ندارد و معمولا خود کارگردانها هستند که بعد از جشنواره دستی بر سر و روی فیلم میکشند و تغییراتی جزئی اعمال میکنند. درباره «گشت2» هم خودم هستم که سعی کردم بازبینی در فیلم داشته باشم آن هم براساس واکنش مخاطبان جشنواره.

این کارگردان که پیشتر با توقیف «گشت ارشاد» توسط مدیران حوزه هنری مواجه شده بود درباره وضعیت اکران «گشت2» در سینماهای حوزه اظهار داشت: در خصوص اکران هنوز با حوزه هنری وارد مذاکره نشدیم و تمام امور پخش بر عهده هدایت فیلم است و مدیران این موسسه پخش هستند که با حوزه هنری رایزنی خواهند کرد.

یکی دیگر از شنیده های پیرامون «گشت2» فروش رایت خانگی یا همان رایت ویدیویی آن به موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری با رقمی میلیاردی است. سهیلی با ردّ این شایعه اظهار داشت: برای واگذاری رایت نمایش خانگی فیلم هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. مذاکراتی با چند شرکت داشته ایم اما تا قطعی نشدن نمی توان چیزی را اعلام کرد.