1

تازه‌ترین اظهارات محمدهادی رضوی⇐من سرمایه‌گذار ۶۰ درصدی “شهرزاد” هستم/حسن فتحی حدوداً ۵ سالی دور و بر سازمان صداوسیما می‌چرخید بلکه سرمایه‌ای فراهم کند برای یک کار جدید و البته هیچ کس هم چنین سرمایه‌ای به او نداد!/فتحی در تماس مستقیم با من به‌خاطر توهین به مدیرمسئول “کیهان” عذر خواست/مردانگی این است آنها که دستمزدهای بالا از “شهرزاد” گرفتند حداقل بیایند درباره وجهه حرفه‌ای محمد امامی حرف بزنند نه اینکه همه سکوت کنند/با برخی چارچوبهای سریال و از جمله عدم رعایت کامل حجاب مشکل داشتم

سینماروزان: محمدهادی رضوی شریک محمد امامی در تولید سریال «شهرزاد» بود. وی جوانی فعال درحیطه اقتصاد و صاحب گروه اقتصادی فاطمی است.

به گزارش سینماروزان البته که نسبت خانوادگی وی و دامادی محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس دولت یازدهم نیز به قدر کفایت در ایجاد حواشی پیرامون وی نقش داشته است.

 رضوی که به دلایل گوناگون و از جمله عدم موافقت با مضمون فصل دوم سریال قید ادامه همکاری با امامی را زده است به تازگی ادعا کرده بنا دارد از دست‌اندرکاران «شهرزاد» شکایت کند.(اینجا را بخوانید)

50 درصد برند “شهرزاد” برای من است

محمدهادی رضوی درباره چرایی این شکایت به «صبح نو» گفت: برطبق قراردادی که میان من و محمد امامی منعقد شده بود، 50 درصد از حق و حقوق برندی به نام «شهرزاد» برای من است و چون تولید فصل دوم بدون کسب رضایت من انجام شده است در نتیجه مجبور به شکایت شده‌ام.

رضوی با اشاره به ریشه‌های اختلافش با آقای حسن فتحی کارگردان «شهرزاد» که باعث شد قید همکاری در فصل دوم را بزند ادامه داد: فارغ از اختلاف عقایدی که پیدا کردیم با برخی چارچوب‌های سریال و مثلاً عدم رعایت کامل حجاب در آن مشکل داشتم. به هر حال من معتقد به نظام هستم و ترجیح می‌دهم با کسانی کار کنم که عملاً به چارچوب‌های جمهوری اسلامی اعتقاد دارند.

رضوی افزود: دوستان از یک طرف می‌خواهند حمایت مالی داشته باشند و از آن طرف هم مدام ژست اپوزیسیون می‌گیرند و این تناقض چیزی نیست که خوشامد من باشد.

ظلم‌هایی به من شد که…
این سرمایه گذار در پاسخ به این پرسش که چرا منطبق با عقبه کاری کارگردان «شهرزاد» و قبل از ورود به سرمایه‌گذاری، نتوانست این تناقضات را پیش بینی کند بیان داشت: آنچه پیش رویم بود کارنامه تلویزیونی آقای حسن فتحی و سریال‌هایی نظیر «شب دهم» بود و حتی بر کارهای سینمایی ایشان هم دقت نکردم چون بنا بود سریالی برای مدیوم تلویزیون تولید شود. براساس آن دیدگاه تلویزیونی به همکاری با ایشان چراغ سبز نشان دادم.

وی خاطرنشان ساخت: در حین تولید این تناقضات خود را نشان داد و مدام هم افزایش یافت اما من نمی‌خواستم حاشیه بی‌دلیل برای مجموعه بتراشم و برای همین سکوت کردم تا کار با آرامش تمام شود. در پشت پرده تولید این سریال اتفاقات بسیاری افتاد و ظلم‌هایی به من شد که در زمان لازم درباره‌شان حرف خواهم زد.

اشتباهی بود که از جانب من صورت گرفت اما…
محمدهادی رضوی درباره چگونگی شکایت بردن به سازمان سینمایی در شرایطی که پروانه ساخت و نمایش «شهرزاد» به نام محمد امامی صادر شده است اظهار داشت: این اشتباهی بود که از جانب من صورت گرفت ولی چون قرارداد مکتوب درباره سهم 50 درصدی از برند سریال دارم براساس آن شکایت می‌کنم.
رضوی با اشاره به اهدافش از این شکایت بیان داشت: فقط و فقط بحث اخلاق‌مداری است که برایم مطرح است یعنی باید به آنها بیاموزم که وقتی در سخن دم از اخلاق‌گرایی می‌زنند بهتر است در عمل هم رضایت شریک برند را برای تولید فصل دوم فراهم می‌کردند.

5 سال برای تأمین سرمایه پی صداوسیما بود

این سرمایه‌گذار با اشاره به نقطه اوج درگیری‌اش با حسن فتحی که قرار دادن تصویر آقای حسین شریعتمداری، مدیرمسوول «کیهان» در کنار اعضای حزب توده در یکی از قسمت‌های سریال بود گفت: همان شبی که آن اپیزود آمد من گلایه‌های خودم را به شریکم اعلام کردم و فردا صبح بود که حسن فتحی با من تماس گرفت و گفت اشتباهی سهوی صورت گرفته است و حتی گفت خودم هم عذرخواهی می‌کنم اما عجیب بود که تنها کسی که به آن واسطه عذرخواهی کرد من بودم و دوستان در عمل این طور حرف زدند که اصلاً فلانی یعنی من را نمی‌شناسند!
وی ادامه داد: هر کس نداند من می دانم همین آقای کارگردان حدوداً 5 سالی دور و بر سازمان صداوسیما می‌چرخید بلکه سرمایه‌ای فراهم کند برای یک کار جدید و البته هیچ کس هم چنین سرمایه‌ای به او نداد. جالب است که 60 درصد سرمایه «شهرزاد» را من فراهم کردم و ادعا می‌کنند ما را نمی‌شناسند. فقط بدانید اسنادی در دست دارم که اگر رو کنم برای خیلی‌ها بد می‌شود.

اشتباهات در انتخاب مشاوران
رضوی نکته‌ای را هم درباره بازداشت محمد امامی و برخورد مشاوران وی در سریال نسبت به این بازداشت بیان کرد.

وی گفت: من که اکنون با امامی دچار اختلاف هستم به صراحت می گویم او آدمی خانواده‌دار و نمازخوان است و همین‌ها بود که باعث شد با او کار کنم. عجیب است آنها که به واسطه همکاری با وی در «شهرزاد» دستمزدهای خوبی هم گرفتند بعد از بازداشت وی حتی یک کلمه درباره شخصیت کاری او واکنش نشان نمی‌دهند. مردانگی این است آنها که دستمزدهای بالا گرفتند حداقل بیایند درباره وجهه حرفه‌ای این آدم حرف بزنند نه اینکه همه سکوت کنند. این خود نشان دهنده آن است که امامی در انتخاب مشاوران خود اشتباهاتی داشت.