1

تازه‌ترین اظهارات سخنگوی ارشاد⇐درباره وضعیت اکران “ارادتمند…” ایوبی است که باید پاسخگو باشد/جشن حافظ ربطی به ارشاد ندارد/ برگزاری کنسرت بدون حضور نیروی انتظامی غیرممکن است

سینماژورنال: نشست خبری یازدهم مردادماه حسین نوش آبادی وزیر ارشاد به مانند همیشه تیترهای خاص خود را داشت.

به گزارش سینماژورنال فارغ از توقیف “یالثارات” که در این نشست به طور رسمی از زبان سخنگو اعلام شد(اینجا را بخوانید) حسین نوش آبادی نکاتی را هم درباره ماجرای حذف دریافت مجوز از اماکن برای برگزاری کنسرت، وضعیت اکران فیلم اخیر کاهانی و البته جشن حافظ بیان کرد.

ایوبی پاسخگوی وضعیت اکران فیلم کاهانی است

نوش آبادی در بخشی از نشست درباره وضعیت اکران فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» گفت: در مورد فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» این موضوع مطرح شد که چرا وزیر ارشاد این مسئله را مطرح کردند، در حالی که وزیر ارشاد باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند و این مهم از حقوق ایشان است؛ اما در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» چیزی نشنیدم و  ایوبی باید در این مورد پاسخگو باشند.

جشن حافظ ربطی به ارشاد ندارد

وی با بیان اینکه جشن حافظ ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد در خصوص حضور علی جنتی در کمیسیون فرهنگی برای برگزاری این جشن گفت: مسئله کمی بزرگ شد، این جشن هر ساله برگزار می شود و ارتباطی با ارشاد ندارد و فقط از یکی از محوطه های تحت پوشش ما استفاده شد و مستقیما ربطی به ارشاد نداشته و یک جشن صنفی است.

نوش آبادی تصریح کرد: این اتفاقات در فضای سینما متداول است و در سطح جامعه هم وجود دارد و اظهارنظری که مبنی بر حضور وزیر بر مجلس بود، شخصی بوده؛ چرا که ربطی به وزیر ارشاد ندارد، چون ارشاد متولی برگزاری این جشن نبود.

برگزاری کنسرت بدون حضور نیروی انتظامی غیرممکن است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت ها گفت: ما با نیروی انتظامی مشکلی نداریم، اما برخی با خبرهایی که زدند باعث شدند حرف و سخن زیاد شود و مطمئنا بدون حضور نیروی انتظامی برگزار کردن کنسرت ها امکان پذیر نیست، این مصوبه جدید ماده قانونی است که در دولت های قبل بود و فقط اصلاح شد. آیین نامه های داخلی دولت بعد از تصویب به رییس مجلس داده می شود و اگر ایشان خلافی در قانون بییند به دولت برمی گرداند و دلایلش را می گویند، کجای این کار غیرقانونی است که برخی می گویند دلایلش را بگوید.