1

تازه‌ترین اظهارات جمشید مشایخی⇐از خوشحالی حضور در “رفقای خوب” تا آموزش سینما به جوانان و همکاری با میرباقری و جوزانی

سینماژورنال: جمشید مشایخی این روزها درام «رفقای خوب» ساخته مجید قاری‌زاده را روی پرده دارد؛ فیلمی خانوادگی که داستان زندگی بازیگری معروف را روایت می‌کند که مدتی است از نظرها پنهان شده و حالا دوستان قدیمی او هستند که برای پیدا کردنش و برگزاری مراسم تجلیل‌اش گردهم می‌آیند.

به گزارش سینماژورنال مشایخی درباره همکاری با قاری زاده در “رفقای خوب” به “ایسنا” گفت: با این کارگردان فیلم «پدربزرگ» را کار کرده بودم که فیلم موفقی بود و در جشنواره کشورهای غیرمتعهد هم جایزه بازیگری گرفتم و تجربه دیگری هم با او داشتم که قابل قبول بود.

مشایخی ادامه داد: هنوز هم وقتی فیلمی بازی می‌کنم دلشوره دارم که مردم آن را نپسندند. چرا که دیگر در سنی نیستم که فرصت اشتباه و جبران داشته باشم.

این کارگردان افزود: وقتی پیشنهاد «رفقای خوب» ‌مطرح شد، چند شبی بحث و گفت‌وگو کردیم و در نهایت پذیرفتم و خوشحالم که با یک گروه خوب در فضایی خوب همکاری داشتم.

آموزش سینما به جوانان

این بازیگر درباره موسسه آموزش سینمای “هفت‌رخ فرخ ایران” که اخیرا تبلیغات آن در سطح شهر به چشم می‌خورد، گفت: این موسسه توسط من، محمدحسین لطیفی و نادر مشایخی ثبت شده است که حسین نظری و سام مشایخی هم در رأس آن هستند و همه با هم مساوی هستیم.

وی افزود: مثلا من که از سال 1336 وارد اداره هنرهای دراماتیک شدم و هنوز خیلی از این بچه‌ها به دنیا هم نیامده بودند اما با بقیه مساوی هستم.

مشایخی با اشاره به اساتید این موسسه گفت: در حال حاضر دکتر محمود عزیزی، فاطمه معتمدآریا و فاطمه گودرزی لطف کردند و در کنار ما حضور دارند و به دنبال اساتید متبحر دیگری هستیم تا بتوانیم به افراد با استعداد، سینما و موسیقی آموزش دهیم. در فضایی که اخلاق حرف اول را در آن بزند و این مهمترین اصل برای ما خواهد بود.

همکاری با میرباقری و جوزانی

این بازیگر درباره فعالیت‌های جدیدش در عرصه بازیگری اظهار کرد: قرار است در سریال «ماه تی‌تی» به کارگردانی داود میرباقری بازی کنم. کارگردانی که بسیار با اخلاق است و در مجموعه «امام علی (ع)» تجربه خوبی را با هم داشتیم. مسعود جعفری جوزانی هم پیشنهاد یک کار سینمایی را داده که قرار است فیلمنامه را برایم بفرستد.