1

تازه‌ترین اظهارات تهیه‌کننده «سلام بمبئی» که فیلم توقیفی «خرس» را در کارنامه دارد⇐داروغه‌زاده باید مشکل حوزه هنری با سینماگران را حل کند/شاید در زمان ایل‌بیگی جریانات خاصی(!) وجود داشته که ما از آن بی‌اطلاعیم!!!

سینماروزان: جواد نوروزبیگی تهیه کننده ای که سال گذشته موزیکال-عاشقانه پرفروش «سلام بمبئی» را روی پرده داشت از جمله تهیه کنندگانی است که یک فیلم توقیفی با نام «خرس» را در کارنامه دارد و به این ترتیب او نیز باید در انتظار تعیین وضعیت این فیلم در کمیته بازبینی آثار مشکل دار باشد.

به گزارش سینماروزان نوروزبیگی با اشاره به تغییر و تحول در اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و حذف حبیب ایل بیگی و روی کار آمدن ابراهیم داروغه زاده به «ایسکانیوز» گفت: سینما در ایران همیشه دچار بحران هایی است و ایل بیگی تمام تلاش خود را انجام داد تا از مشکلات عبور کند هر چند بخشی از مسائل تقصیر حبیب ایل بیگی نبود اما موانعی پیش آمد که باعث شد در زمان حضور حبیب ایل بیگی تعدادی فیلم همچنان اکران نشده باقی بمانند و موضوع توقیف فیلم ها در دوره ایل بیگی بیشتر شد.

او ادامه داد: امیدوارم ابراهیم داروغه زاده که سابقه بسیار زیادی در این حرفه دارد و اهالی سینما کاملا با این شخصیت آشنا است بتواند از بحران هایی که برای سینما در این مقطع ایجاد شده است، به درستی عبور کند و سینماگران از او راضی باشند.

نوروزبیگی، تاکید کرد: در این دوران بسیار بعید باید باشد که اگر فیلمی ساخته می شود، مجوز نگیرد و یا اگر پروانه نمایش می گیرد نتواند اکران شود، در واقع باید در همان مرحله پروانه ساخت اگر فیلمی دچار مشکل است، مسائل آن برطرف شود و وقتی ساخته شد، اثر سینمایی باید بتواند پروانه نمایش بگیرد و اکران شود زیرا برای تولید هر فیلم پول زیادی هزینه شده است و پاسخگویی در قبال هزینه ها سخت است.

نوروزبیگی ابرازی امیدواری کرد که داروغه زاده بتواند در این مورد مدیریت کند، او ادامه داد: یکی از مواردی که داروغه زاده باید به آن بپردازد، مشکل حوزه هنری با سینماگران است که باید حل شود زیرا حوزه هنری بخشی از فیلم ها را اکران نمی کند بنابراین امیدوارم که معاون جدید شورای ارزشیابی و نظارت این درایت را به خرج دهد و این مساله حل شود.

او افزود: داروغه زاده باید به کیفیت آثار توجه کند و این نکته را مد نظر داشته باشد که همه آثار سینمایی شبیه به هم نباشند و در تولید به تنوع ژانرهای سینمایی روبرو باشیم.

جواد نورزبیگی اظهار کرد: همیشه یک نظارت بیرونی روی تصمیم های شورای ارزشیابی و نظارت، تاثیر گذاشته است و نمی تواند نباشد، بالاخره حوزه فرهنگ به نهادهای بسیاری متعلق است و همه در این زمینه نظر می دهند که البته در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق مرسوم است.

او در پایان گفت: با شناختی که از ابراهم داروغه زاده دارم، حضور او را در شورای ارزشیابی و نظارت مثبت ارزیابی می کنم و مطمئنم که اتفاقات رو به بهبود است هر چند که حبیب ایل بیگی هم زحمات بسیاری کشیدند اما شاید جریانی بوده است که ما از آن اطلاع نداشتیم و خود آقای ایل بیگی هم صلاح نمی دانست که بگوید، اما به هر شکل در زمان ایل بیگی تعدادی فیلم شرایط اکران را پیدا نکردند.