1

تأكيد رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت بر ساخت “كوروش كبير”

سینماژورنال: مراسم رونمایی مجموعه تاریخ کهن و معاصر ایران زمین و دانشنامه فرهنگ و تمدن ایران با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان سینما و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران حوزه ادب و هنر برگزار شد.

به گزارش سینماژورنال در این مراسم که  با حضور چهره های دیگری از جمله حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور،  حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی مجمع بیداری اسلامی، حسین هاشمی استاندار تهران، داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قهرمان سلیمانی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همراه بود از مجموعه کتاب «تاریخ کهن و معاصر ایران زمین» رونمایی صورت گرفت.

تمجید از کتاب “کوروش کبیر”
دکتر علی اکبر ولایتی با اشاره به کارهای حماسی و ارزشمند سینمایی و تلویزیونی مسعود جعفری جوزانی از جمله مجموعه تلویزیونی “در چشم باد” با تجلیل از مسعود جعفری جوزانی و فعالیت های این چهره ماندگار سینمایی اظهار داشت: کتابی که ایشان درباره کوروش نوشته اند قرار است به یک فیلم تبدیل شود.

ولایتی ضمن تمجید از کتاب “کوروش کبیر” با اشاره به شخصیت کوروش گفت: براساس نوشته ابوالکلام آزاد، اندیشمند هندی “ذوالقرنین” همان کوروش است و علامه طباطبایی عالم گرانقدر اسلام و صاحب تفسیر المیزان و همچنین آیت الله مکارم شیرازی نیز معتقدند که نشانه هایی که در قرآن کریم در رابطه با ذوالقرنین آمده با کوروش مطابقت دارد.

ولایتی افزود: برخی براین باورند که ذوالقرنین اسکندر مقدونی است در حالی که اسکندر یک بت پرست بوده و به هیچ وجه قابل قیاس با کوروش نیست و در نتیجه نمی تواند یک پیامبر الهی باشد.

“در چشم باد” استفاده زیادی از کتابهای ولایتی داشت
مسعود جعفری جوزانی کارگردان برجسته سینما نیز در ادامه با تایید صحبت های ولایتی اظهار داشت: در فیلم “پوریای ولی” استفاده زیادی از کتاب های دکتر ولایتی داشتم چرا که تمام مطالب ایشان با نثری شیوا و دسته بندی مناسبی نوشته شده است.

جوزانی از ولایتی به عنوان حکیمی یاد کرد که در علوم مختلف مثل فیزیک، فلسفه و تاریخ دارای تخصص و اشراف است.

عرضه فیلمنامه “کوروش کبیر” از طریق نشر تریتا

بر اساس این گزارش فیلمنامه “کوروش کبیر” به زودی توسط نشر تریتا روانه بازار خواهد شد  و همچنین فیلمی بر اساس این کتاب به زودی توسط جعفری جوزانی ساخته خواهد شد.