1

بیکاران سازمان در انتظار ریاست بر سینما؟؟

سینماروزان/کیوان بهارلویی: تعلل در معرفی رئیس تازه سینما همزمان شده با شائبه تغییر و تحول در ریاست صداوسیما و این تفارن، می‌تواند گمانه‌ای را شکل دهد درباره واسپاری آینده سینما به بیکار شدگان سازمان!؟

به گزارش سینماروزان، بسیاری تصور می‌کردند رئیس تازه سینما نهایتا تا انتهای شهریورماه معرفی شود، به خصوص که آخرین رئیس سینمای دولت اعتدال نیز هفته آخر شهریور از ریاست خداحافظی کرده بود ولی شهریور هم تمام شد و رئیس سینمای دولت سیزدهم معرفی نشد.

عدم معرفی فردی تازه برای ریاست سینما در حالی بود که بسیاری ریاست محمد خزاعی از تهیه‌کننده-مدیران کم و بیش منعطف را بر سینما، حتمی دانسته بودند اما به مهر رسیدیم و رئیس تازه معرفی نشد.

عدم معرفی رئیس تازه سینما همزمان شده با شائبه‌های تغییر و تحول در صداوسیما، جدایی رئیس قبلی از سازمان و جایگزینی رئیسی جدید؟ شائبه‌هایی که هنوز تایید رسمی نشده ولی خود این شائبه‌ها می‌تواند گمانه‌ای را شکل دهد درباره آینده مدیریت سینمای دولت سیزدهم.

آیا حذف‌شدگان احتمالی از مدیریت صداوسیما به‌دنبال آن هستند که به سازمان سینمایی وارد شده و ریاست اول و سپس ریاست زیرمجموعه‌های سازمان از فارابی تا مرکز گسترش و انجمن سینمای جوان و موزه سینما و هنروتجربه و… را برعهده گیرند؟؟

اینکه کرسی ریاست سینما همچنان خالی نگه داشته شده و محمد خزاعی را به عنوان رئیس معرفی نکرده‌اند، ورای درخواست خزاعی برای داشتن اختیارات تام-که انتظاری بحق هم هست- می‌تواند به این ربط داشته باشد که آقایان منتظر تغییر و تحولات صداوسیما هستند تا بعدتر برای چینش مدیریت سینما تصمیم گیرند؟

اگر این فرض، درست باشد بهتر نیست تا معرفی رئیس تازه، لااقل سرپرستی بر سازمان معرفی گردد تا در سایه نبود مدیریت، شاهد تلفات بیت‌المال به بهانه برگزاری جشنواره‌های کم یا بی‌فایده نباشیم؟؟

این پرسشی جدی است و سینماروزان حاضر است پاسخ مدیران ذی‌نفع به این پرسش را بی کم و کاست منعکس کند.