1

بین الملل فجر برای جلب مخاطب دست به دامن «دیرین دیرین» و «قیصر» شد!+فیلم

سینماروزان/حامد مظفری: برگزاری بخش بین الملل فجر جدا از جشنواره فیلم فجر علیرغم تعیین ردیف بودجه ای نزدیک به 6 میلیاردی برای این جشنواره در لایحه بودجه 96 و استخدام یک تیم نزدیک به 30 نفره مدیر و معاون و مشاور با دستمزد مکفی، نتوانسته در جلب مخاطب موفق باشد.

مهمترین عنصر برگزاری جشنواره ها محصولات دست اول و مهمانان صاحب نام هستند و بین الملل فجر در دو سالی که جدا از بخش اصلی و با عنوان انتزاعی “جشنواره جهانی” برگزار شده نه توانست محصولات دیده نشده و مطرحی را به خود ببیند و نه مهمانان صاحب نامی را و شایر برای همین بود که حاشیه سازترین خبر سال گذشته این جشنواره حضور یک مجری زن ماهواره ای در جشنواره بود!!!

امسال هم گویا بنا نیست اتفاقی تازه بیفتد و فارغ از ربط دادن مرمت برخی آثار فیلمخانه ملی ایران که مسئولان خاص خود را دارد به بین الملل فجر برای توجیه بودجه، عدم اقبال مخاطبان از عضویت در باشگاهی مربوط به جشنواره باعث شده دبیرخانه دست به دامن علی درخشی و «دیرین دیرین» شوند که با تولید آیتمی کوتاه توجهات را متوجه این جشنواره کند.

درخشی هم به نوبه خود به سراغ «قیصر» کیمیایی رفته و کوشیده در شوخی با این فیلم اسباب جلب توجه مخاطبان را رقم زند؛ جالب و البته عجیب اینجاست که در انیمیشن مذکور سیمای کاراکتری در شمایل مدیر جشنواره شباهتهای بسیاری دارد با مدیر یک گروه سینمایی کاملا دولتی و البته کم مخاطب!

سینماروزان امیدوار است همکاری «دیرین دیرین» با بین الملل فجر امتداد یابد بلکه سرگرم سازی مخاطب به واسطه فضای طنازانه این انیمیشن و البته خلق شمایلی طنز از دیگر مدیران سینمایی، حداقل توجیهی باشد برای صرف بودجه میلیاردی در این جشنواره.

برای دیدن آیتم «دیرین دیرین»ی بین الملل فجر اینجا را کلیک کنید.

حامد مظفری
حامد مظفری