1

بیضایی همچنان می‌‌فروشد…

سینماروزان: عصر جمعه‌اي كه گذشت و در هياهوي خبرهاي سياسي و نگاه‌هايي كه به سمت مناظره كانديداهاي رياست‌جمهوري بود، شهلا لاهيجي ناشر قديمي و هميشگي بيضايي نامه‌اي منتشر كرد و اعلام كرد كه پرفروش‌ترين اثر انتشاراتي‌اش در نمايشگاه كتاب، كتابي از بيضايي با نام «سفر به شب» است و اين خبر را اعلام مي‌كند چون مي‌خواهد تاثير هميشگي بيضايي و انديشه‌اش را يادآوري كند.

به گزارش سینماروزان لاهيجي در اين نامه نوشت: در سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران همچون بيست‌و‌نه نمايشگاه پيشين، آخرين كتابِ بهرام بيضايي ركورد بيشترين فروش و بيشترين خواستار را داشت.  


وی ادامه داد: استقبال مردم از آثار بيضايي با وجود عدم حضور او در ايران به كدامين عامل وابسته است؟ چگونه است كه جواناني كه به هزاران دليل و نادليل كتابخوان نيستند وقتي پاي بيضايي در ميان است هم دست‌تنگي مالي و هم غيبت كتاب از سبد خانوار را فراموش مي‌كنند و با آخرين موجودي خود كه شايد بايد صرف نان و آبِ فرداها شود آثار اين استادِ راستينِ هنر و ادبيات نمايشي را با عشقي برآمده از دل و جان مي‌خرند. راستي چرا؟


لاهیجی خاطرنشان ساخت: پاسخش معلوم است. با وجود فقدان حضور او در اين سرزمين، آثارش پيوسته چيزي مي‌آموزد. ادبيات، سينما، تئاتر، زبان نمايش. بهرام بيضايي نابغه‌اي است كه خوشبختانه مردمان او را به‌جا آورده و قدرش را مي‌دانند. چه غم كه اندكي نيز قدر و ارزشش را نشناسند.