1

بیش از یک دهه پس از تولید و توقیف “گزارش یک جشن”⇐بهروز شعیبی و مریلا زارعی باز به‌هم رسیدند!/تجربه تازه این دو بازیگر را کارگردان یک فیلم ضدآقازادگی می‌سازد!

سینماروزان: بیش از یک دهه از ساخت و توقیف “گزارش یک جشن”ابراهیم حاتمی‌کیا با داستانی در حاشیه انتخابات۸۸ می‌گذرد و حالا مجددا فیلمی ساخته خواهد شد با بازی بهروز شعیبی و مریلا زارعی.

به گزارش سینماروزان حسین دارابی پس از آنکه سال گذشته با فیلم سینمایی ضدآقازادگی «مصلحت» نخستین تجربه کارگردانی فیلم سینمایی خود را پشت سر گذاشت بناست فیلمی را بسازد که مریلا زارعی و بهروز شعیبی بازیگران اصلی آن باشند. هم شعیبی و هم مریلا، بازیگرانی هستند که بخشی از رشد خود در سینما را مرهون آغاز یا به اوج رسیدن با حاتمی‌کیا هستند. شعیبی بازیگری را با “آژانس شیشه‌ای” استارت زد و مریلا زارعی هم با کارهایی از حاتمی‌کیا و ازجمله “دعوت”، “چ” و “بادیگارد” و همچنین حمایت تمام قد حاتمی‌کیا از فیلم “شیار۱۴۳”با بازی او، مورد توجه قرار گرفت.

آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، فیلم سینمایی «صورتِ فلکی» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که از مدتی پیش با دریافت پروانه ساخت، مقدمات تولید خود را پشت سر گذاشت، به تازگی و در سکوت خبری در تهران کلید خورده است. تاکنون حضور مریلا زارعی و بهروز شعیبی به عنوان زوج اصلی فیلم در «صورت فلکی» قطعی شده است. این دو بازیگر پیش از این در فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی کیا تجربه همکاری مشترک داشته‌اند که البته هیچگاه به نمایش درنیامد. در ادامه بازیگران مطرح دیگری به گروه تولید اضافه خواهند شد.

دارابی سال گذشته در اولین اثر سینمایی خود یعنی «مصلحت»، سراغ یک سوژه سیاسی رفت و با نقد جریان آقازادگان ویژه‌خوار که از ابتدای انقلاب وجود داشته، مورد توجه قرار گرفت.

هنوز اطلاعات رسمی از داستان فیلم جدید دارابی منتشر نشده است، اما گفته می‌شود «صورتِ فلکی» مضمونی اجتماعی دارد و احسان ثقفی نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشته است. نویسنده‌ای که در اثر قبلی این کارگردان نیز او را همراهی کرده است.

احتمالا نخستین نمایش این فیلم کنجکاوی‌برانگیز در چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود و باید دید تا چه میزان می‌تواند نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

دارابی سال گذشته توانست برای فیلم «مصلحت» ضمن کاندیداتوری سیمرغ بلورین در ۷ رشته جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی اول را دریافت کند.

قصه «مصلحت» با اشاراتی کوتاه و متصل به وقایع تاریخی در سال‌های ابتدایی انقلاب داستان قتل یک آقازاده طاغوتی توسط آقازاده یک روحانی را به تصویر می‌کشید و تلاش‌های نزدیکان روحانی برای پاک کردن صورت مساله بود که فیلم را در نوع خود بدیع کرد…