1

بوسه داور “قند پهلو” بر دستان پدر روحانی‌اش+عکس

 سینماژورنال: برنامه مشاعره طنز “قند پهلو” از جمله برنامه های شبکه آموزش بوده که تقریبا از همان اولین دوره و اولین قسمتش مخاطبان خود را پیدا کرد.

به گزارش سینماژورنال اجرای این برنامه برعهده رضا رفیع است و کارشناسانی چون ناصر فیض و شهرام شکیبا به عنوان داور کنار وی حضور دارند.

شاید خیلیها ندانند که ناصر فیض داور “قندپهلو” فرزند یک روحانی است و آن طور که خودش به مجله “آیه” گفته است خانه شان از دیرباز مانند حوزه علمیه بوده که طلاب زیادی برای پاسخ سوالاتشان نزد پدر وی می آمده اند.

خانه ما یک فضای کاملا جدی داشت

فیض با اشاره به جدیتی که در کودکی و نوجوانی بر خانه شان حکمفرما بوده بیان می دارد: پدرم یک فرد کاملا جدی است برای همین خانه ما یک فضای کاملا جدی داشت و البته این به معنای بی توجهی پدرم نبود و اتفاقا اوضاع و احوال ما برای پدر بسیار مهم بود.

وی ادامه می دهد: فضای آن سالهای خانواده ما خیلی گرمتر از محیط خانواده هایی است که اکنون می بینیم.

زمانی که بچه بودم کتابهای طنز کتابخانه پدرم را می خواندم

ناصر فیض کتابخانه پدرش را زمینه روی آوردنش به طنزسرایی دانسته و می گوید: پدرم یک کتابخانه غنی از کتاب داشت و زمانی که بچه بودم از آن استفاده میکردم. زمانی به طنز علاقمند شدم که “هوپ هوپ نامه” نوشته میرزا علی اکبر صابر را خواندم و بعد از آن کتابهای ایرج میرزا را دست گرفتم. کتاب “رنگارنگ” کریم مراغه ای را که همه فهم، ساده و پرمغز بود بسیار دوست داشتم.

ناصر فیض
ناصر فیض و پدر روحانی اش

پدرم و دوستانش درباره شعر و شاعری مباحثه می کردند و من گوش می دادم

وی می افزاید: گاهی اوقات پدرم و دوستان دور هم جمع می شدند و درباره شعر و شاعری مباحثه می کردند و من هم کنارشان می نشستم و گوش می دادم. همین ها باعث شد زمینه شعر و شاعری را در ذهن داشته باشم.

ناصر فیض
بوسه ناصر فیض بر دستان پدر