1

به کدام دلیل؛ مخالفت دستگاههای نظارتی یا بازارگرمی؟⇔تردید تهیه کننده «اسرافیل» درباره حضور در جشنواره برلین!

سينماروزان: «اسرافيل» به کارگرداني آيدا پناهنده به عنوان تنها نماينده ايران به جشنواره فيلم برلين راه يافته است اما به گفته تهيه‌کننده فيلم، حضورش در آن جشنواره قطعي نيست.

به گزارش سينماروزان مستانه مهاجر تهيه‌کننده اين فيلم سينمايي با تائيد خبرهاي منتشر شده درباره اولين دعوت بين‌المللي از «اسرافيل» گفت: «اسرافيل» به شصت و هفتمين جشنواره فيلم برلين دعوت شده است و طبق اطلاعاتي که داريم، تنها نماينده ايران در آن فستيوال است اما من به عنوان تهيه‌کننده و خانم پناهنده به عنوان کارگردان، هنوز به نتيجه قطعي براي نمايش فيلم در آن جشنواره نرسيده‌ايم.

وي ارائه توضيحات بيشتر در اين‌باره را به روزهاي آينده و پس از تصميم‌گيري نهايي پيرامون اين موضوع موکول کرد.

مشکل چيست؟

به گزارش سينماروزان عقبه آيدا پناهنده سازنده «اسرافيل» و حضورش در بخش نوعي نگاه جشنواره کن نشان مي دهد که بعيد است اين کارگردان با حضور در جشنواره هاي فرنگي مشکل داشته باشد. پس مشکل چيست؟

آيا اين اظهارنظر نوعي بازارگرمي براي حضور پررنگتر در جشنواره برلين است؟

يا آن که نهادهاي نظارتي مخالف حضور «اسرافيل» در جشنواره برلين هستند؟ بخصوص که آذرماه امسال و حين بازگشت «آنکه لويکه» نماينده اين جشنواره به برلين، تعدادي فيلم ايراني که قصد داشت از کشور خارج کند ضبط شد.

هديه تهراني، مريلا زارعي، هدي زين‌العابدين و پژمان بازغي بازيگران اصلي «اسرافيل» هستند که پيشتر خبرهايي مبني بر حضورش در بخش جنبي «فروم» جشنواره برلين شنيده شده بود.