1

به محیط زیست، بد کردیم!⇔روایت عباس محبوب بازیگر #والدین_امانتی از عواقب بی‌حرمتی به محیط زیست

سینماروزان: بارندگی‌های غیرمنتظره در دل گرمای تابستان و وقوع سیل در بسیاری از نقاط کشور به تعبیر برخی واکنشِ محیط زیست است به ما که دریابیم بی‌حرمتی به محیط زیست هم تاوان دارد.

#عباس_محبوب بازیگر باسابقه که فیلم فانتزی-کودکانه #والدین_امانتی را روی پرده دارد به روزنامه جام‌جم گفت: دو موضوع مهم یکی جایگاه کودکان در خانواده و دیگری احترام به محیط زیست در این اثر وجود داشت و در آن سعی شده با ریتمی خوب بچه‌ها با محیط زیست و مسائل پیرامون آن آشنا شوند تا بدانند باید با محیط زیست خوب رفتار کنند.

محبوب ادامه داد: دیدن فیلم والدین امانتی را به تمام کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنم چرا که شاید بعد از تماشای آن یاد بگیرند به‌راحتی نباید به هر کسی اعتماد کنند و تحت هر شرایطی باید والدین‌شان را در جریان جزئیات مکالمات و گفت وگوهایی که با غریبه‌ها انجام می‌دهند، قرار بدهند.  این فیلم موضوعاتی چون خانواده، محیط زیست و پیام‌های اخلاقی برای کودکان را در زمینه ای شاد بیان می‌کند که به دل تمام اعضای خانواده می‌نشیند.

این بازیگر افزود: بعد از اکران خصوصی فیلم، چند نفر از بچه‌ها که فیلم را دیده بودند، کنار من آمدند تا با هم عکس بگیریم. از آنها پرسیدیم از این فیلم چه نتیجه‌ای گرفتید؟ و آنها با همان لحن کودکانه پاسخ دادند عمو یاد گرفتیم در جنگل درختان را حفظ کنیم و به آنها احترام بگذاریم. یاد گرفتیم هر جا می‌رویم آشغال نریزیم و… و من از صمیم قلب خوشحال شدم که با این فیلم توانسته ایم تاثیر مثبتی روی کودکان بگذاریم. احترام به محیط زیست از ارکان اصلی زندگی تک تک ما انسان‌هاست. چه بسا احترام به محیط زیست، احترام به زندگی است و بی حرمتی به محیط زیست، عواقبی دارد که همه ما باید از آن آگاهی یابیم.

روایت عباس محبوب بازیگر والدین امانتی از عواقب بی حرمتی به محیط زیست
روایت عباس محبوب بازیگر والدین امانتی از عواقب بی حرمتی به محیط زیست