1

به سبک جم و یادآور گزارش سینماروزان⇐آنونس “مست عشق” منتشر شد+فیلم

سینماروزان: آنونس رسمی فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده رونمایی شد.

به گزارش سینماروزان نگاهی گذرا بر این آنونس و به خصوص دوبله آن نه تنها سبک و سیاق سریالهای شبکه جم را تداعی می‌کند بلکه تاکید آنونس بر کیمیا خاتون یادآور پیش‌بینی سینماروزان درباره این فیلم است.

دو سال پیش در سینماروزان نوشتیم: عنوان “مست عشق” بیش از هر چیز یادآور کتابی است به نام “ملت عشق/چهل قانون عشق” از نویسنده‌ای ترک به نام”الیف شافاک/الو شعله(شفق)”. “ملت عشق” که از یک سو داستان شمس و مولانا و از سوی دیگر داستان ارتباط عاشقانه یک بانوی ویراستار متاهل با نویسنده یک رمان(!) را روایت می‌کند به‌لحاظ داستان‌پردازی بیش از هر چیز شباهت دارد به سریال‌های ترک. ترک بودن نویسنده “ملت عشق” و همچنین تأکیدات مبتنی بر شراکت ترک‌ها در سرمایه‌گذاری “مست عشق” و استفاده از یک بازیگر زن ترک با نام “هانده ارچل” برای ایفای نقش کیمیاخاتون دخترخوانده مولانا، بیش از هر چیز احتمال زنانه بودن فیلم و ارائه روایت ارتباط مولانا-شمس از دریچه نگاه کیمیاخاتون را شکل می‌دهد؟…(اینجا را بخوانید)

حالا و با رونمایی از آنونس “مست عشق” که تداعی‌گر آنونس سریال‌هایی مثل “حریم سلطان” است، آن پیش‌بینی مجددا به ذهن خطور می‌کند ولی درنهایت باید قضاوت نهایی را سپرد به زمان اکران فیلم.

طی ماه های گذشته اختلاف نظری که درباره میزان سهم مالکیت فیلم سینمایی «مست عشق» میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک بروز کرده و موجب توقف ادامه‌ تولید و آماده‌سازی و اکران فیلم شده بود حل و فصل شد و گروه این روزها در حال تدارک برای فیلمبرداری چند سکانس باقی مانده فیلم هستند تا «مست عشق» به زودی برای اکران عمومی آماده شود.

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، سلما ارگچ، حسام منظور، بنسو سورال و هالیت ارگنچ گروه بازیگران «مست عشق» را تشکیل می دهند.

آنونس “مست عشق” را اینجا ببینید.