1

به خاطر ماجرای سفارت انگلیس یا آلودگی رنگین کمانی کاراکترها؟!⇐قافله تحریم حوزه هنری بیخ گوش «اکسیدان» منوچهر محمدی؟؟

سینماروزان: تازه ترین محصول منوچهر محمدی تهیه کننده قدیمی سینمای ایران با عنوان “اکسیدان” در حالی بناست در هفته پیش رو روی پرده برود که هنوز مجوز نمایش فیلم در سینماهای حوزه هنری صادر نشده و هیچ بعید نیست که “اکسیدان” تازه ترین تحریمی حوزه باشد.

به گزارش سینماروزان اینکه چقدر از مشکلات حوزه با این فیلم ناشی از طعنه های سیاسیش است و ماجراهایی که در سفارت انگلیس رخ میدهد(!) و چقدر به رنگ به رنگ شدن مداوم کاراکترها و البته تظاهر به ماهیت رنگین کمانی برای گرفتن ویزا، مشخص نیست.

نکته آنجاست که اگر فیلم منوچهر محمدی که همواره یکی از تهیه کنندگان معتمد حوزه بوده، مهر تحریمی حوزه را بخورد یعنی آن که دایره تحریمهای حوزه دیگر هیچ حد و مرزی نمی شناسد و خودی و غیرخودی در آن به یک انداخته نواخته خواهند شد.

منوچهر محمدی نه تنها در سالهای اخیر تولید آثاری همچون “بوسیدن روی ماه”، فرشته ها با هم می آیند”،”مهمان داریم” و “حوض نقاشی” را با حمایت حوزه هنری انجام داده بلکه به هنگام اکران آثاری همچون “امکان مینا” هم سینماهای حوزه را داشته است.

از آن گذشته او خود یکی از سینماگرانیست که در غائله توقیف فیلمها توسط حوزه در دولت دهم به حمایت از آن تصمیم پرداخت.

حالا اینکه فیلمی به نام “اکسیدان” به تهیه کنندگی منوچهر محمدی که انتشار پوستر و تیزرهایش هم کنجکاویها را درباره مضمونش بالا برده، ممنوع از نمایش در سینماهای حوزه هنری شود اتفاقیست به شدت تامل برانگیز و مصداق بریده شدن دسته توسط چاقو!!

البته گمانه زنی پیرامون توقیف فیلم توسط حوزه در شرایطی است که اعلانهای فیلم در پردیس آزادی از سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری نصب شده است.

بر این اساس آیا وضعیت فیلم 50-50 و بر لبه تیغ است یا آن که تحریم حوزه به استثنای پردیس آزادی که شهرداری و حوزه در آن شراکت دارند اما در اکران تحت مدیریت حوزه است، رقم خواهد خورد؟ یا آن که در دقیقه نود و با اعمال اصلاحات مطلوب حوزه، مجوز نمایش در سینماهای حوزه صادر خواهد شد؟؟