1

به جهت چشاندن کامل لذت تألیف به مهران مدیری؟⇐در «ساعت ۵عصر» یک نماینده اسبق مجلس در کنار خشایار الوند و سامان مقدم قرار گرفت!!

سینماروزان: یک ماه قبل و بعد از انتشار پوسترهای ابتدایی “ساعت 5عصر” و ذکر نام مهران مدیری به عنوان نویسنده و تهیه کننده، از یک سو چگونگی حضور همزمان یک فیلم اولی به عنوان کارگردان و تهیه کننده پرسش برانگیز شد بخصوص که به هنگام صدور پروانه ساخت صحبت از حضور سامان مقدم به عنوان تهیه کننده بود.

از سوی دیگر خشایار الوند که سناریوی اصلی “ساعت…” از او بود در گفتگو با سینماروزان به گلایه از این مساله پرداخت که چرا اسمش در پوستر نیست و حتی ادعا کرد در بیست سالی که مدیری را می شناسد او یک خط هم ننوشته که حالا فیلمنامه نویس شده!(اینجا را بخوانید)

ماجرای تهیه کنندگی مدیری در هیاهوی تغییر و تحول در اداره نظارت گم شد و گفتگوی الوند هم هیچ واکنشی از سوی مدیری به دنبال نداشت اگرچه برخی صفحات اجتماعی نزدیک به مدیری از ثبت فیلمنامه “ساعت 5عصر” به نام مدیری در خانه سینما حبر دادند!

اکران “ساعت 5عصر” ادامه تاکید بر نام مدیری به عنوان نویسنده و تهیه کننده است چون نه تنها در تیتراژ ابتدایی و انتهایی نام مدیری به عنوان نویسنده و تهیه کننده آمده تا ایشان لذت تالیف(!) را تمام و کمال بچشند بلکه در اتفاقی نادر نام خشایار الوند و سامان مقدم به تیتراژ پایانی تبعید شده.
البته این تبعید هم نه به صورت ذکر نام به عنوان مشاور یا حتی دستیار فیلمنامه نویس و جانشین تهیه کننده بلکه به صورت قرار دادن نام مقدم و الوند در ته ته تیتراژ و در میان افراد مختلفی است که از آنها تشکر شده!!!
این کم اهمیت کردن جایگاه کسی که خود را سناریست “ساعت 5عصر” میداند و کسی دیگر که نامش بعنوان تهیه کننده مطرح بود ناخواسته اسباب به هم رسیدن الوند، مقدم و عماد افروغ شده چون در بخش تشکرها نام این سیاستمدار اصولگرا، نماینده اسبق مجلس و عضو شورای پروانه نمایش هم آمده است.
نمی دانیم افروغ در صدور پروانه نمایش “ساعت 5عصر” چه کمکی به مدیری کرده اما اگر این کمک نبود حالا الوند-مقدم-افروغ برای یک بار هم که شده هم ارز نبودند.