1

بهنام صبوحی در نشست رونمایی آلبوم «پیشونی سفید» بیان کرد⇐با دستان کامل خالی و بدون هیچ حمایتی برای کودکان کار کردیم

سینماروزان: نشست رونمایی از آلبوم موسیقی «پیشونی سفید» با حضور بهنام صبوحی آهنگساز توانا و همراهی سیدجواد هاشمی تهیه کننده و کارگردان فیلم و جمعی دیگر از اهالی سینما و موسیقی برگزار شد.

به گزارش سینماروزان بهنام صبوحی صاحب آلبوم «پیشونی سفید» با اشاره به ریشه‌های شکل گیری این آلبوم گفت: آشنایی و همکاری من با سیدجواد هاشمی حدود33 سال پیش رقم خورد، در این مدت فعالیت بسیار زیادی در کار کودک داشته ایم که همچنان ادامه دارد.

صبوحی در خصوص آلبوم «پیشونی سفید» گفت: زمانی که در دهه شصت با اشعار جواد هاشمی و آهنگسازی من نوار قصه ای برای کودکان آماده کردیم قصه کودکی به اسم آهوی پیشونی سفید روایت میشد. قریب به 20 سال بعد از تولید آن نوار قصه که هیچوقت هم پخش و حتی منتشر نشد(!) سید جواد هاشمی وقتی تصمیم گرفت دوباره فیلمی فانتزی بسازد از عنوان آن نوار به خاطر نوستالژی که برای ما داشت برای فیلم سینمایی استفاده کرد، بنابراین محتوای داستان را تغییر داده و از عنوان استفاده دوباره کرد.

این آهنگساز افزود: به دنبال آن نیز کار ساخت موسیقی متن فیلم به من سپرده شد. دوست داشتیم کاری متفاوت و موزیکال برای کودک اتفاق بیافتد، با تمام مشکلات و کمی بودجه سعی بر این داشتیم تا خروجی کار قابل دفاع و ماندگار باشد. دانستن این که کودکان، این فیلم و قطعاتش را دوست داشته و با آن ارتباط برقرار کرده اند بیشترین دستمزدی است که ما از این کار می گیریم، متاسفانه تولید قسمت 2 و 3 این فیلم به دلیل کمبود بودجه 6 سال عقب افتاد. اما خبر خوشحال کننده و انرژی بخش این است که قسمت 1 و 2 پخش شده و قسمت 3 به زودی پخش خواهد شد.

بهنام صبوحی با اشاره به تولید کاملا مستقل آلبوم «پیشونی سفید» بیان داشت: با دستان کامل خالی و بدون هیچ حمایت برای کودکان کار کردیم. متأسفانه از تولید آثار موزیکال با محوریت کودک و نوجوان با وجود همه شعارها حمایتی صورت نمیگیرد ولی خوشحالم که با دست خالی و فقط و فقط با توکل بر خدا و همراهی برخی دوستان توانستم آلبوم «پیشونی سفید» را تولید و منتشر کنم.

آلبوم پیشونی سفید
آلبوم پیشونی سفید
آلبوم پیشونی سفید
آلبوم پیشونی سفید/عکس: کامبیز باقری