1

بهزاد فراهانی، گلشیفته را با “گرتا گاربو” قیاس کرد+فیلم/گلشیفته پدر را “درختی با ریشه های سترگ” دانست

سینماروزان: بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان ایرانی به تازگی در گفتگویی تصویری با محدثه محمدزاده در سایت “روزگاران” دخترش گلشیفته را با “گرتا گاربو” هنرپیشه سوئدی دهه های 20 و 30 و نامزد سه اسکار مقایسه کرد.

به گزارش سینماروزان فراهانی گفت: اخیرا از تئاتر دختر کوچکم گلشیفته دیدن کردم و آنها که این تئاتر را دیدند اذعان دارند یک “گرتا گاربو” در حال خلق است.

وی ادامه داد: اقتدار این جوان ایرانی و این اعجوبه بازیگری به قدری است که قابل توصیف نیست. گلشیفته به زبان فرانسه دو ساعت روی صحنه با مونولوگهای آن چنانی ایفای نقش کرد.

بهزاد فراهانی با اشاره به انتقادات وارده به گلشیفته گفت: به رکیک گویی و چرت و پرت گویی های فضای مجازی توجهی ندارم تا جایی که به جای من اعلامیه صادر می کنند.

برای دیدن گفته های فراهانی اینجا را ببینید.

واکنش گلشیفته به اظهارات پدر

این اظهارنظر با واکنش گلشیفته مواجه شد که خطاب به پدر نوشت: پدرِ نازنينم. بزرگ مرد تئاترِ ايران زمين تو كوهى كه با وجودِ تيشه هاى سخت و طاقت فرساى روزگار هرگز تكانى نخورد. محكم و استوار ايستاده اى. از بدوِ تولدت تا به امروز به خلق خدمت كردى و براى “مردم” كار كردى و دويدى. من سختكوشى، پويايى، و كم نياوردن را از تو آموختم؛ كه حتى از سكته اى مهيب كه وجودِ من و خانواده را به لرزه در آورد به سلامتى بيرون آمدى و همچنان به قولِ خودت خدمتگزار مردمِ سرزمينمان هستى و ازاين بابت سر بلند و مفتخر.

گلشیفته ادامه داد: چه بركتى بيشتر از بزرگ شدن در آغوشِ گرم و پر مهر وغنىِ تو، مملو از شعر و آواز و قصه و هنر. من برگى هستم كوچك، نشسته بر درختى تنومند، با ريشه هاى سترگ و قامتى بلند. تو سرچشمه وجود من هستى. پدرم، پدرِ نازنينم، بابا جون…سايه عظيمت باشه بالاى سرِ من تا هستم و نفس ميكشم.