1

بهروز افخمی: “گینس” را ببینید چون تنابنده رسما سوار شترمرغ شده/ملودرامهای هالیوود با “…”ی می فروشند

سینماژورنال: بهروز افخمی مدتهاست در هر اظهارنظر یا گفتگویی سعی دارد مطالبی را بیان کند که در نگاه اول خارق العاده و عجیب به نظر برسند بلکه به مدد همین خارق العادگی بازنشر شوند.
به گزارش سینماژورنال در تازه ترین یادداشتی که وی در ستون هفتگی خود برای “هفت صبح” نوشته نیز دو نکته عجیب به چشم می خورد.

“گینس” را ببینید چون تنابنده رسما شترمرغ سوار شده
اولین نکته جایی است که با دعوت مخاطبان به تماشای “گینس” می گوید: چیزی که میخواهم بخاطرش “گینس” را ببینید آمادگی بدنی و شجاعت محسن تنابنده است.
وی ادامه می دهد: تنابنده رسما شترمرغ سوار شده و روی کول این حیوان وحشی رژه می رود. شترمرغ به کسی سواری نمی دهد! شترمرغ حیوان بسیار خطرناکیست و با یک لگد و ضربه انگشت و سطحی پایش که ناخنی به بزرگی چاقوی آشپزخانه دارد میتواند جناغ سینه شما را بشکند و مفت و مجانی برایتان جراحی قلب باز انجام دهد.

ملودرامهای هالیوود با “…”ی می فروشند

دومین نکته عجیب یادداشت افخمی به کار بردن یک فحش برای توصیف وضعیت فروش ملودرامهای هالیوودی است.
افخمی می گوید: پنجاه شصت سال پیش نصف بیشتر فیلمهای آمریکایی ملودرام و فیلمهای زنانه بودند.
وی ادامه می دهد: امروز در هالیوود و حتی در نیویورک تولید هر ملودرام اگر داستان جذاب هم داشته باشد و خیلی خوب ساخته شده باشد یک ریسک هراس آور به شمار می رود.
افخمی می افزاید: سالهاست دیگر ملودرامها در فهرست ده فیلم پرفروش دنیا نیستند یا تک و توک و با مصیبت و “ق ر م س ا ق ی”(!!!) خودشان را به پایین فهرست می رسانند.