1

بعد از یک سال رخ داد⇐اعتراف رییس سازمان سینمایی به ناموفق بودن اولین تجربه جدایی بین‌الملل فجر

سینماژورنال: حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی همزمان با 12 فروردین روز جمهوری اسلامی در پردیس چارسو که محل برگزاری بین الملل فجر است حضور یافت.

به گزارش سینماژورنال بخش عمده این دیدار به تقدیر و تشکر ایوبی از تیم برگزاری بین الملل فجر اختصاص داشت اما نکته اینجا بود که ایوبی در خلال این دیدار در سخنانی کوتاه  بعد از حدود یک سال به این مسأله اشاره کرد که بین الملل فجر که سال قبل با دبیری علیرضا رضاداد برگزار شده تجربه موفقی نبوده است.

در بخشی از گفته های ایوبی که از طریق سایت رسمی بین الملل فجر منتشر شده آمده است: بخش عمده‌ای از اهالی رسانه و سینماگران باور ندارند که ما می توانیم جشنواره بین المللی برگزار کنیم. پس از پایان جشنواره پارسال تحلیل ها و نقدها بر این موضوع متمرکز بود که آنچه اتفاق افتاد، تجربه موفقی نبود.

اینکه رییس سازمان سینمایی بعد از یک سال هم که شده ناموفق بودن تجربه برگزاری بین الملل فجر را ولو به اختصار تأیید می کند جای امیدواریست حتی اگر ایشان در همه یک سال قبل کلمه ای در این باره سخن نگفته باشد.

ایوبی سال قبل در حاشیه اختتامیه بین الملل فجر گفته بود: بنده خودم در سال بعد رئیس واقعی هر دو بخش جشنواره فیلم فجر خواهم بود…آقای رضاداد رحمات زیادی کشیده‌اند، اما برگزاری این جشنواره‌ها آنقدر سخت است که  نباید انتظار داشته باشیم که یک نفر چند سال این سمت را داشته باشد و فکر می‌کنم که ایشان هم بدشان نمی‌آید که سال بعد کمی استراحت کنند.

سال قبل ایوبی از خستگی و نیاز به استراحت رضاداد گفته بود و حالا از اینکه تحلیلهای سال قبل او را به این نتیجه رساند که آنچه اتفاق افتاد، موفق نبود.

این اعتراف به ناموفق بودن اولین تجربه جدایی بین الملل از بخش اصلی فجر را که با تغییر دبیر و گماردن دبیری جدید همراه بوده را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سال بعد همین موقع ایوبی درباره موفق بودن دومین تجربه جدایی سخن گوید.