1

بعد از هشت سال صورت می‌گیرد⇐بازگشت کارگردان «مومیایی۳» به پشت دوربین در معیت تهیه کننده ۲۵ساله «دودکش»!

سینماروزان: آنها که چهار سال قبل اخبار سریال کمدی «دودکش» محمدحسین لطیفی را مرور میکردند حتما به خاطرشان هست که این سریال بواسطه حضور یک تهیه کننده جوان ۲۵ ساله به نام زینب تقوایی در کانون توجه قرار گرفت.

به گزارش سینماروزان جوانی بیش از حد این تهیه کننده برای کار در مدیومی چون رسانه ملی که فعالیت در آن به عبور از فیلترهای مختلف نظارتی دارد اصلی ترین دلیل توجه رسانه ها به وی بود و پرسشهایی مبنی بر ارتباط این تهیه کننده با برخی مدیران بالادستی سازمان شکل گرفت.

این جوان نورسیده اما بی توجه به این پرسشها کار خود را ادامه داد و تولید سریالهایی مانند «مدینه» و «پشت بام تهران» و «زیر پای مادر» را هم برعهده گرفت؛ سریالهایی که همه در زمره محصولات روتین تلویزیون جای گرفتند.

تقوایی به تازگی به عنوان تهیه کننده سریال «الف ویژه» انتخاب شده است؛ سریالی که کارگردانی آن را محمدرضا هنرمند خالق «مرد عوضی» و «مومیایی3» انجام میدهد. هنرمند از جمله چهره های قدیمی سینمای ایران است که آخرین فیلمش در سینما «عزیزم من کوک نیستم» شانزده سال قبل تولید شد.

هنرمند البته تجربیات تلویزیونی خود را هم دارد و سریالهایی مانند «زیر تیغ» و «آشپزباشی» را کارگردانی کرده است.

اینکه کارگردانی با سابقه هنرمند راضی شده با یک تهیه کننده جوان همکاری کند جالب به نظر میرسد بخصوص که اگر بدانیم از آخرین تجربه کارگردانی هنرمند که همان «آشپزباشی» باشد هشت سالی گذشته است و در این فاصله هنرمند درگیر رستوران داری شده بود! البته که معلوم نیست کار با این تهیه کننده به انتخاب سازمان بوده یا میل شخصی خود هنرمند؟

«الف ویژه» یک کمدی-تاریخی است که اتفاقات آن در قرن چهارم هجری میگذرد و به همین دلیل هزینه مشهودی هم باید صرف طراحی صحنه آن شود. بخشی از دکورهای این مجموعه در گرمدره کرج در حال ساخت است و سریال تا اواخر پاییز وارد پیش تولید خواهد شد.