1

بعد از فریدون گله و سیروس نورسته⇐حامد عنقا سراغ «کافر» می‌رود!

سینماروزان/احمد رفعت: حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده سریال «آقازاده» تصمیم دارد بزودی یک سریال دیگر در شبکه نمایش خانگی تولید کند.

به گزارش سینماروزان این سریال «کافر» نام دارد و داستان آن در دهه پنجاه و روزهای منتهی به پیروزی انقلاب می گذرد.

«کافر» در فضایی عاشقانه روایت می شود و درام آن براساس چالش های پررنگ سیاسی-اعتقادی دهه پنجاه شکل می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست حامد عنقا، سریال «کافر» را برای کدام پلتفرم تهیه خواهد کرد ولی بعید نیست که برای رهایی از دوقطبی ایجادشده در فضای ویدیوی درخواستی هم که شده، همزمان با ریلیز سریال، یک پلتفرم تازه پا به حیات بگذارد؟

به تازگی فیلیمو آمار سالیانه خود را منتشر کرده که «آقازاده» با بیش از یک میلیارد و 216 میلیون دقیقه تماشا صاحب یک رکورد منحصر بفرد شده و در صدر ایستاده است. میانگین تماشای هر قسمت از این سریال 42 میلیون دقیقه اعلام شده است.

عنوان «کافر» هم یادآور فیلمی از فریدون گله محصول۱۳۵۳ و هم یادآور فیلمی محصول ۲۰۲۰ از سیروس نورسته فیلمساز ایرانی ساکن آمریکاست.

فیلم فریدون گله با بازی سعید راد داستان مهدی کافر است که بعد از آزادی از زندان و تلاش برای کمک به یک دختر، گرفتار یک سرقت ناموفق می‌شود.

در فیلم سیروس نورسته نیز که بسیاری لحن ضدایرانی آن را شماتت کردند، داستان روزنامه‌نگاری مسیحی-آمریکایی روایت می‌شود که برای نشستی درباره گفتگوی ادیان به مصر می‌رود ولی در این سفر ربوده و به ایران آورده می‌شود.

حامد عنقا تصمیم دارد تولید «کافر» را تابستان 1400 آغاز کند و تاکنون با دو بازیگر مطرح، برای بازی در نقش‌های اصلی سریال به توافق رسیده است.

کافر+حامد+عنقا
کافر+حامد+عنقا