1

بعد از فریادهای احمد نجفی در شورای اکران⇐حالا انتقادات بی‌پرده نیکی کریمی از آشفتگی اکران⇐همه ما به فیلمسوزی معترضیم!!/نزدیک به ۹۰ سالن توسط افرادی خاص قبضه شده و سهم امثال من فقط ۱۵ سالن است!

سینماروزان: باز شدن ورودی اکران در نیمه دوم سال که منجر شد به روی پرده رفتن همزمان ده‌ها فیلم و پایین آمدن کف فروش اغلب فیلمها شد، ماههاست با انتقادات سینماگران مختلف از محمد نیک‌بین و حسین فرحبخش تا حبیب اسماعیلی و علیرضا داوودنژاد و مهدی صباغ‌زاده و محمد احمدی و… مواجه شده است.

به گزارش سینماروزان همین سه روز قبل بود که فریادهای احمد نجفی در گلایه از وضعیت پیش آمده برای اکران فیلمش در آستانه جشنواره را شاهد بودیم؛ فریادهایی که با واکنش شورای اکران مبنی بر محفوظ بودن پیگیری حقوقی انتقادات نجفی همراه شد!!!

اما این داستان سر دراز دارد و حالا نیکی کریمی بازیگر-کارگردان سینماست که به گلایه از فیلمسوزی پرداخته است.

کریمی که در فصل پاییز فیلمی به نام «آذر» را که خودش تهیه‌کننده‌اش بود، روی پرده فرستاد با اشاره به سختیهای فعالیت بخش خصوصی در سینما به «شرق» گفت: درحال‌حاضر در سال جاری با ماجراهایی که برای پخش و اکران پیش آمده؛ مثل «فیلم‌سوزی» قضیه کمی پیچیده است. دولت هم سروکاری با این قضیه ندارد. پخش‌کننده است که انتخاب می‌کند و سینماها، شورای صنفی، این مداخله‌ها و تمام اتفاقاتی که می‌افتد؛ نه‌تنها من؛ بلکه همه بچه‌ها داریم بازنگری می‌کنیم که چه فیلمی باید بسازیم تا بتوانیم ادامه بدهیم. این موضوع برای بخش خصوصی، مثل من، که به جایی وابسته نیستند،

نیکی کریمی که در «آذر» نقش اصلی را هم ایفا کرده ادامه داد: نه‌تنها من بلکه همه ما به این حالتی که به آن «فیلم‌سوزی» می‌گویند، معترضیم. نزدیک به ٩٠ سالن از قبل از سوی برخی‌ افراد و فیلم‌های‌شان قبضه شده! به من و امثال من فقط ١٥ سالن می‌دهند.