1

بعد از شبهه «صدور نشان درجه یک هنری توسط خودش برای خودش» صورت گرفت⇐معاون هنری ارشاد نشانش را پس داد!!

سینماروزان: در روزهای گذشته شبهه هایی به نشان درجه یک هنری مجتبی حسینی معاون هنری ارشاد وارد شده و پرسشهایی طرح شد درباره اینکه این معاون زمانی که دبیر شورای ارزیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور بوده، برای خودش مدرک درجه یک هنری در رشته خوشنویسی صادر کرده است؟؟!!

این ماجرا که پای کمیسیون فرهنگی مجلس و موضع گیری نصرالله پژمانفر را هم به دنبال داشت(اینجا را بخوانید) موجب آن شده که معاون هنری ارشاد، نشان یا همان گواهینامه درجه یک هنریش را پس دهد.

مجتبی حسینی – معاون هنری در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی – وزیر فرهنگ – ضمن پس دادن نشانش بررسی آن را به خروجش از وزارت ارشاد موکول کرده است.

وی در این نامه آورده است: روند بررسی پرونده اینجانب در شورای ارزشیابی هنرمندان چنانکه رییس وقت شورا (علی جنتی، وزیر وقت) هم اعلام کرده‌، به طور دقیق طبق آیین‌نامه انجام شده و بعد از بررسی‌های صورت گرفته با اعطای گواهینامه درجه یک هنری بر اساس سوابق نزدیک به سه دهه فعالیت هنری اینجانب موافقت شد؛ چنانکه تعدادی از استادان شناخته شده و پیشکسوت خوشنویسی هم بر این موضوع مهر تایید زده‌اند. مایه افتخار اینجانب است که تاییدیه هنری‌ام توسط پدر خوشنویسی معاصر ایران جناب استاد غلامحسین امیرخانی و هفت نفر از نامداران و بلندآوازه‌ترین خوشنویسان به امضا رسیده است. اگرچه هیچگونه تخلفی در این موضوع صورت نگرفته اما توجه به این موضوع، چند سال بعد از انجام، قابل توجه و تامل است. برای پیشگیری از ایجاد شائبه و برطرف شدن شبهه‌های به وجود آمده و دور ماندن ساحت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حاشیه‌های برساخته، گواهینامه اعطاء شده را به جنابعالی به عنوان وزیر محترم و رییس شورای ارزشیابی هنرمندان تودیع می‌کنم؛ تا در زمانی دیگر که مسئولیتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارم، بررسی بایسته در این زمینه صورت گیرد.