1

بعد از رفع توقیف “خانه پدری” با تدبیر رییسی⇐حالا عفو پگاه آهنگرانی با درخواست رییسی+فهرست شماری دیگر از اهالی فرهنگ مشمول عفو

سینماروزان: بعد از تدبیر ابراهیم رییسی رییس دستگاه قضا در رفع توقیف “خانه پدری” و ایجاد شرایط لازم برای اکران فیلم، حالا پگاه آهنگرانی نیز با درخواست رییسی مشمول عفو رهبری قرار گرفته است.

در آستانه 17 ربیع الاول و همزمان با میلاد پیامبر(ص)، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبری لیست بیش از 3552 نفر از محکومان را جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد که با موافقت رهبری مواجه شد.

در این لیست، نام جمعی از محکومان امنیتی در حوزه‌های دانشجویی و فرهنگ و رسانه هم دیده می‌شود.

پگاه آهنگرانی که زمانی به‌شدت حامی اصلاح‌طلبان بود و حتی در انتخابات۹۲ هم حامی حسن روحانی بود، اخیرا مشغول ساخت یک مستند با همکاری سهیل کریمی اصولگرا است(!) از جمله افرادی است که نامش در فهرست محکومین امنیتی موردعفو قرار گرفته به چشم می‌خورد. گویا محکومیت امنیتی آهنگرانی بابت ماجراهای مرتبط با انتخابات۸۸ به طور کامل بخشیده شده است.

صبا آذرپیک، پوریا عالمی، کیومرث مرزبان، حسین جنتی و حسین قدیانی از دیگر اهالی رسانه و فرهنگ هستند که نامشان در لیست عفوهای اخیر به چشم می‌خورد.

توجهی که رییسی در حل مشکلات اهالی فرهنگ نشان داده حکایت از آن دارد که برخلاف رقبای اصلاح‌طلب که اغلب جز گفتاردرمانی ازشان برنمی‌آید و حتی در حل مشکلات اولیه هنرمندان- از ایجاد یک بیمه درمانی جامع تا توزیع عادلانه تسهیلات میان اصحاب هنر-ناتوانند، ابراهیم رییسی به‌دنبال آن است که به‌جای حرف، با عملکرد مثبت به حمایت از اهالی فرهنگ بپردازد.