1

بعد از جنتی، ایوبی هم اکران “رستاخیز” را بلامانع دانست

سینماژورنال: قرائن حکایت از آن دارد که شکایت عوامل “رستاخیز” از وزارت ارشاد به خاطر توقیف یک فیلم مجوزدار سبب ساز تسهیل مسیر اکران این فیلم شده است.

به گزارش سینماژورنال بعد از صحبتهای چند روز قبل علی جنتی وزیر ارشاد که از امکان اکران فیلم بدون ممیزی خبر داده بود(اینجا را بخوانید) حالا حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز از معتبر بودن پروانه نمایش فیلم سخن گفته است.

ایوبی در حاشیه دیدار از جشنواره مقاومت درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بلامانع بودن اکران «رستاخیز» با اشاره به اینکه سخن اصلی را وزیر فرهنگ زده است، گفت: موضع وزارت ارشاد از ابتدا کاملا مشخص بود، ما یک پروانه نمایش داریم که از اعتبار نیفتاده است.

او افزود: آن پروانه نمایش بر اساس فتاوی محکم و قابل استناد و با نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) بوده است که البته در دورانی ملاحظاتی پدید آمد اما الان با حمایتی که قوه قضاییه از این فیلم داشت و البته این حمایت به طور کلی باعث خوشحالی ما است، فضای جدیدی ایجاد شده است و در نهایت ما و وزیر ارشاد را به این جمع‌بندی رسانده است که مردم را محروم نکنیم و فیلم را همانطور که بوده است، ببینند.

ایوبی تاکید کرد: بنابراین پروانه قبلی نمایش فیلم معتبر بوده و هنوز هم هست. آن موقع گفتیم تعلیق شده و امیدواریم دیگر این دوران تعلیق تمام شود.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا قرار است خسارتی هم برای تاخیر در اکران به صاحبان فیلم پرداخت شود، گفت: رای بدوی که اعتراضی هم به آن شده است، پروسه‌ای است که نمی‌دانیم چه می شود! اما صرف نظر از مسائل حقوقی هم من و هم وزیر فرهنگ همیشه در کنار این فیلم بوده، هستیم و خواهیم بود تا نمایش داده شود و کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم، در این باره فکر نمی‌کنم آقای درویش، دوستانش و همچنین ما خیلی به دنبال محکوم کردن یکدیگر باشیم.