1

بعد از تهیه کننده “کیمیا”⇐ پخش ویژه برنامه غلامحسین ساعدي دامن یک برنامه رادیویی را گرفت

سینماژورنال: هنوز چند روزی از ماجرای عذرخواهی تهیه کننده “کیمیا” از مدیرمسئول “کیهان” به خاطر تقدیم روزنامه متبوعش به غلامحسین ساعدی نگذشته بود(اینجا را بخوانید) که دیروز شنیده شد یکی از برنامه‌های رادیویی هم به خاطر بخش ویژه برنامه غلامحسین ساعدی تعطیل شده است.

به گزارش سینماژورنال دیروز 15 آذرماه “نسیم” گزارش کرد که در پی پخش ویژه‌برنامه رادیویی “هفت‌اقلیم” با موضوع غلامحسین ساعدی، این برنامه تعطیل شده است.

بی اطلاعی تهیه کننده از تعطیلی برنامه

این در حالی است که طی تماس تلفنی “شرق” با تهیه‌کننده ویژه‌برنامه‌های ادبی “هفت‌اقلیم” مرتضی صداقت‌گو، او از این تعطیلی ابراز بی‌اطلاعی کرد. در پی انتشار این خبر، روز گذشته “فارس” نیز نوشت محمدصادق رحمانیان، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، درباره اختصاص چهره هفته برنامه «هفت‌اقلیم» به غلامحسین ساعدی گفته: ناظر پخش این برنامه توبیخ شده و دست‌اندرکاران تولید برنامه نیز عذرشان خواسته شده است.


وی افزود: همچنین برنامه «هفت‌اقلیم» تا دو هفته آینده تعطیل خواهد شد و رویکرد آن از ابتدای دی‌ماه تغییر می‌کند و با رویکرد و عنوان متفاوت روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ خواهد رفت.


رحمانیان همچنین گفت: برنامه جدیدی با عنوان «زیر چتر فرهنگ» از اول دی پخش خواهد شد. «هفت‌اقلیم» حوزه‌های مختلف تئاتر، ادبیات، موسیقی، تجسمی و… را پوشش می‌داد.

تعطیلی این برنامه ناگهانی نبوده است
محمدصادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، در واکنش به خبر تعطیلی این برنامه به “شرق” گفت: این برنامه با سابقه ١٥ساله در شبکه فرهنگ پخش می‌شد و در تصمیم جدیدی که برای جدول پخش این برنامه در نظر گرفته شده است به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌های فرهنگ و هنر در ساعات مختلف روز در برنامه‌های مختلف گنجانده شود و تلاش کردیم با برنامه جدیدی تحت عنوان عصرانه فرهنگی با رویکردی جدید و متفاوت برنامه‌های فرهنگی را پوشش دهیم.

او ادامه داد: این تصمیم ناگهانی هم نبوده و حدود پنج، شش‌ماه زمان صرف برنامه‌ریزی جدول پخش شد که امیدوارم نتیجه آن برای مخاطبان قابل‌قبول باشد.