1

بعد از تقسیم‌بندی عجیب و غریب سینما در یزد⇐ایوبی در سرعین: سینمای ایران هم اکنون در حال رقابت با سینمای جهان است/مردم تا صبح در صف سینما هستند

سینماژورنال: هر چه بیشتر به ماههای پایانی حضور حجت‌ا.. ایوبی در سازمان سینمایی نزدیک می شویم بیشتر از گذشته اظهارنظرات شتابزده ایشان را شاهدیم؛ اظهارنظراتی که نوعی اغراق برای بالا بردن بیلان کاری در آن به چشم می‌خورد.

به گزارش سینماژورنال همین ده روز قبل بود که ایوبی در یزد تقسیم بندی عجیبی را درباره سینما مطرح کرد و اینکه این روزها سینمای دنیا به دو بخش سینمای هالیوود و سینمای ایران بخش بندی می‌شود.(اینجا را بخوانید)

ایشان به تازگی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در سرعین هم اظهاراتی به شدت هیجانی درباره اقبال مخاطبان به سینماها بیان کرده است.

ایوبی گفته‌ است: سینمای ایران هم اکنون در حال رقابت با سینمای جهان است و در آستانه 100 میلیاردی شدن بوده و تولیدات در حوزه سینما و فیلم دو برابر شده و مردم تا صبح در صف سینما هستند که این امر اتفاقی مهم در عرصه سینما، هنر و فرهنگ کشور است.

ایوبی خاطرنشان ساخته است: در سالهای گذشته اهالی فرهنگ و هنر یا خانه‌نشین بودند یا غبار ناامیدی بر چهره آنها نشسته بود و یا کشور را ترک می‌کردند اما بعد از این سال‌ها هنرمندان 370 بار پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف جهانی به اهتزار در می‌آورند.

⇓⇓⇓

رقابت در کدام نقطه از دنیا؟

به گزارش سینماژورنال اینکه ایوبی گفته سینمای ایران در حال رقابت با سینمای جهان است همان قدر سوررئال است که ادعای ایشان درباره تقسیم بندی سینما به دو نوع هالیوودی و ایرانی. بد نبود ایوبی از این می گفت که در کدام نقطه از دنیا به طور همزمان اکران گسترده فیلمهای ایرانی و جهانی را داریم که بتوان گفت سینمای ایران در حال رقابت با جهان است.

درباره حضور 370 باره در جشنواره های جهانی همین بس که در شرایطی که تعداد جشنواره های الف سینمای دنیا به 20 جشنواره هم نمی رسد آماردهی درباره موفقیت در 370 جشنواره دنیا، چیزی جز شوخی نیست.

اینکه جناب ایوبی از حضور شب تا صبح مخاطبان در صف سینما گفته اند هم کمترین محلی از اعراب ندارد. سازوکار رزرو اینترنتی بلیت نه تنها باعث شده که مدتها صفی را جلوی سینماها شاهد نباشیم بلکه درباره نمایش شب تا صبح فیلم در سینماها هم فقط یک بار و در مورد فیلمی به نام “من سالوادور نیستم” آن هم در تعطیلات نوروز این اتفاق افتاد.

آیا “سالوادور…” که چنین رکوردی زده محصول سیاستهای سینمایی ایوبی و همکاران است؟ هرگز. این، فیلمی است محصول بخش خصوصی سینمای ایران که در اوج پخش تیزرهای سینمایی از یک شبکه ماهواره ای خاص(!) توانست رکوردی بالا را در فروش به جا بگذارد.