1

بعد از انتصاب تهیه کننده یک فیلم شکست خورده به عنوان تهیه کننده “هفت”⇐آیا کارگردان تعدادی از محصولات شکست خورده، مجری “هفت” میشود؟؟

سینماروزان: بعد از آن که نام مدیر اسبق یک ارگان ارزشی به عنوان تهیه کننده فصل چهارم “هفت” به طور رسمی اعلام شد حالا هم پرسشهایی شکل گرفته درباره حضور کارگردانی با کارنامه ضعیف در سینما ولی پرکار در تلویزیون به عنوان مجری “هفت”.

مجتبی امینی که به عنوان تهیه کننده “هفت” انتخاب شده فارغ از ایفای نقشهای فرعی آثاری همچون “دلشکسته” و “رسوایی” به واسطه مدیریت در موسسه آوینی و تولید فیلمهای این موسسه شناخته میشود. فیلمهایی که برخی مانند “به تهران خوش آمدید” بعد از سالها رنگ پرده ندیده اند و برخی مانند “چراغهای ناتمام” شکست سختی در گیشه خورده اند.

متعاقب انتصاب امینی،  روزنامه “هفت صبح” خبر داده که اجرای “هفت” به محمدحسین لطیفی سپرده خواهد شد. کارگردانی که هرچند آخرین کارهای سینماییش یعنی “اسب سفید پادشاه” و “به وقت خماری” چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته اند ولی در زمره نیروهای معتمد رسانه ملی است به طوری که بلافاصله بعد از مرگ ضیاءالدین دری کارگردانی پروژه “سنجرخان” به وی واگذار شد.

لطیفی پیشتر در “سینما اکران” شبکه تهران با همراهی فرشید نوابی اجرا را برعهده داشت و همان جا هم چنان که باید مسلط به مباحث سینمایی نشان نداد.

چنین انتصاباتی اگر رسمی شود موید آن است که برخلاف ادعاهای مطروحه درباره جوانگرایی در رسانه ملی همچنان فقط افرادی خاص و اغلب دور از تحولات روز فرهنگی هستند که امکان فعالیت برای این مدیوم را دارند.