1

بعد از افشاگری مرضیه برومند درباره واگذاری یک ساختمان از سوی قالیباف به خانه سینما⇐حالا پرده‌برداری حمید فرخ‌نژاد از بخشی دیگر از مراودات میان خانه سینما و شهرداری

سینماروزان: حدودا یک سال پیش و زمانی که مبلغ یک میلیارد بودجه عمرانی از سوی شهردار به رضا میرکریمی مدیرعامل وقت خانه سینما اهدا شد فارغ از طرح این پرسش که خرج این بودجه برای بازسازی ملکی استیجاری به نام خانه سینما1 اقدامی عبث است نسبت به ریشه های سیاسی چنین کمکهایی هشدار دادیم.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان برای همین وقتی 4 روز قبل مرضیه برومند کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون در گفتگویی که با یک رسانه اصلاح طلب داشت با اشاره به برخی فعالیتهای شهردار تهران از ساختمانی گفته بود که از سوی شهرداری به خانه سینما واگذار شد چندان متعجب نشدیم. مرضیه برومند گفت:  آقای قالیباف ساختمان شماره دو خانه سينما در خيابان وصال را در اختيار اين تشكل گذاشت و تمام مخارج اداري و دفتري‌اش را هم تامين مي‌كند.(اینجا را بخوانید)

حالا و بعد از انتشار نسخه ای قاچاق از فیلم «گشت2» آن هم در شرایطی که فیلم تقریبا اکران رسمیش را پایان داده است و بعد از آن که سعید سهیلی در انتقاد نسبت به انفعال خانه سینما نسبت به این قاچاق کارتهای صنفیش را آتش زد(اینجا را بخوانید) حمید فرخ نژاد بازیگر و تهیه کننده «گشت2» به بخشی دیگر از مراودات خانه سینما و شهرداری اشاره کرده است؛ مراوداتی که باز هم بیش از گذشته مدیریت نهادی صنفی را زیر سوال می برد. نهادی که به جای تکیه بر بدنه اعضایش به سادگی ابزار دست سیاسیون شده است.

فرخ نژاد در متنی اجتماعی نوشته است: تصاويري ديدم كه در آن سعيد سهيلي جلوي دوربين كارت عضويتش در خانه سينما و كانون كارگردانان رو آتش زد و خلاص. ياد آن روزي افتادم كه در اوج درگيري با عوامل جرياني هدايت شده در تلويزيون بودم كه كمر به انهدام سينماي اين مملكت به هر نحو بسته بودند، از خانه سينما با من تماس گرفتند، خوشحال شدم كه براي پشتيباني و حمايت توسط خانه سينما تلفن زده شده، در كمال ناباوري دوست عزيزي كه زنگ زده بود گفت آقاي شهردار قرار است يك مركز تجاري را در ميدان وليعصر افتتاح كنند و احتياج به چند چهره داريم كه كنار ايشان باشند! عملا نگاه خانه معظم سينما به ما سياهي لشكرهاي مجلس آرا و تزييني است. به سعيد سهيلي حق مي دهم و متاسفم براي خودمان كه عادت كرديم فقط زماني لب به اعتراض بگشاييم كه مشكلي براي خودمان پيش بيايد و در بقيه موارد مشكل سايرين به ما ارتباطي ندارد. آن روز كه براي باز شدن اين نهاد صنفي عزيز فرياد ميزديم فكر نميكردم، شرح وظيفه اش به مراسم كفن و دفن هنرمندان محدود شود. خداوند به مديران خانه سينما اين نهاد مدافع حقوق سينماگران توفيق مضاعف عنايت كند كه اگه نبودند واقعا خيلي بد ميشد و ممكن بود حاصل دسترنج و اموال سينماگران در روز روشن به يغما برود و هيچ امنيتي در حرفه وجود نداشته باشد. خدا را شكر كه هستيد و مدافع حقوق سينماگرانيد.