1

بعد از اشارات رییس سازمان مبنی بر عدم قابلیت نمایش برخی آثار توقیفی ⇐حالا آب پاکی وزیر روی دست فیلمسازان توقیفی⇐قول رفع توقیف ندادیم!

سینماروزان: دو روز قبل بود که محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی با قدری تلویح از این گفت که برخی فیلمهای توقیفی قابلیت پروانه نمایش را ندارند و در این زمینه از کمیته بازبینی هم کاری برنمی آید.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان به تازگی وزیر ارشاد که یک ماه قبل دستور تعیین تکلیف فیلمهای توقیفی را به حیدریان داده بود نیز با صراحت از این گفته که هیچ قولی برای رفع توقیف نداده و کار کمیته بازبینی هم صرفا تعیین تکلیف است!!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با “مهر” بیان کرد: تشکیل کمیته ای برای تعیین تکلیف فیلم های توقیفی به معنای قول وزارت ارشاد برای رفع توقیف این آثار نیست بلکه به معنای بررسی آنهاست.

وی ادامه داد: در این زمینه من تاکید کردم که مبنا رسیدگی و تعیین تکلیف است اما این به معنای تایید همه فیلم ها نیست. از اول مبنای کار بر این اساس تعریف شده است که فیلم ها بازبینی شوند و آنهایی که امکان اصلاح دارند اصلاح شوند و مجوز آنها برای اکران صادر شود و آثاری که امکان اصلاح ندارند تعیین تکلیف شوند. ما گفتیم که باید به بلاتکلیفی درباره فیلم های توقیفی پایان داده شود و از این منظر چیزی که من و رییس سازمان سینمایی گفتیم به معنای صدور مجوز اکران برای فیلم های توقیفی نیست بلکه به معنای بازبینی و بازنگری است.

وی عنوان کرد: ما مردادماه همه فیلم های توقیفی را تعیین تکلیف می کنیم.