1

برگزاری دومين جشنواره تئاتر کافه‌ای

سینماروزان: دومين جشنواره سراسری تئاتر کافه ای در روز شنبه مورخ 17 مهرماه افتتاحیه خود را در کافه عمارت آرنوش برگزار کرد.

به گزارش سینماروزان این جشنواره به دبیری دُنا تارفی، بار اول در دی ماه 98 کار خود را آغاز کرد و این روزها در حال برگزاری دوره ی دوم خود میباشد.

برگزاری مراسم افتتاحیه را مدیر اجرایی جشنواره، کیارش حق گو، بر عهده داشت . این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید و هنردوستان در مکان برگزاری این دوره از جشنواره، برگزار شد .مجری افتتاحیه،در ابتدا ضمن عرض تسلیت به دلیل از دست دادن هنرمند ارزشمند و دوست داشتنی سینما،تئاتر و تلویزیون  آقای عزت الله مهرآوران، اعلام کرد این جشنواره بعد از گذشت یکسال و اندی دومین دوره ی خودرا آغاز کرده است و دلیل این توقف در برگزاری را شروع پاندمی کرونا دانست.
همزمان با افتتاحیه دومین دوره، از کتاب “آشنایی با تئاتر محیطی و جشنواره سراسری تئاتر کافه ای اتفاق” نیز رونمایی شد .

این کتاب، به تالیف و گردآوری، دنا تارفی، سومین اثر وی،در انتشارات ندای کارآفرین به چاپ رسیده است.

کتاب مذکور با مقدمه ی شهرام زرگر، حاوی سه فصل میباشد:
فصل اول :تعریف تئاتر و انواع آن / فصل دوم :تئاتر محیطی/ فصل سوم : معرفی جشنواره سراسری تئاتر کافه ای اتفاق( دور اول ) .
دنا تارفی ضمن خوش آمدگویی، اذعان داشت:در یک سال و اندی که بیشتر خانوداه تئاتری بیکار بوده اند، سعی خود را کرده است که چرخه ی این رویداد از حرکت باز نایستد و بنابراین دست به تالیف و گردآوری این کتاب کرده است تابتواند شاید استفاده ی بهینه از این زمان سکون ببرد و آورده ی خوبی برای دوره ی دوم خود  داشته باشد.
وی اضافه کرد : برگزاری این دوره از جشنواره به دلیل حضور پرشور و پر رنگ گروه ها و هنرمندان مختلف از سراسر ایران بسیار حائز اهمیت است و امید واریم بتوانیم در دوره های بعدی این رویداد را به صورت فصلواره، و در شکل و شمایلی وسیع تر برگزار کنیم، اما این مهم بدون حمایت و همراهی هنرمندان و اساتید عرصه ی هنر امکان پذیر نیست.

و در انتها این مراسم با صحبت های شهرام زرگر به پایان رسید.

دومین جشنواره سراسری تئاتر کافه اتفاق در روز شنبه 17 مهرماه کار خود را با دو اجرا، ” منو ” به طراحی و کارگردانی مهدی ملکی  در بخش اول : کافه اتفاق  و نمایش “مبارک گولی ” به نویسندگی امیرمحمد رجبی و بیتا پهلوانی و کارگردانی بیتا پهلوانی در بخش : اتفاق داوود فتحعلی بیگی، آغاز کرد.  شهرام زرگر، نیما رئیسی،اشکان خیل نژاد هیئت داوران این دوره از جشنواره میباشند.

از تاریخ 17 لغایت 20مهرماه، 11 اثر نمایشی در دو بخش (کافه اتفاق و اتفاق داوود فتحعلی بیگی ) اجراهای خود را درفضای باز کافه عمارت آرنوش به نشانی تهران.خیابان کریمخان. مابین ایرانشهر و خردمند جنوبی. خیابان ماهشهر. کوچه ملکیان پلاک 18، برگزار میکنند. ساعت های اجرایی طبق جدول اعلام شده 16،17:30،19 است.

حضور در این جشنواره و حمایت از این رویداد مستقل برای عموم آزاد است.