1

برگزاری جشنواره کودک به بعد از انتخابات ۹۶ موکول شد

سینماروزان: جدایی بخشهای کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک اگرچه در جهت پویایی بیشتر این دو بخش انجام شد اما نتیجه قطعی اش مهجور ماندن این جشنواره در سالهای اخیر است.

به گزارش سینماروزان بعد از برگزاری کم رونق جشنواره کودک اصفهان و جشنواره نوجوان همدان برگزاری جشنواره کودک امسال هم کاملا منتفی شد و آن طور که علیرضا رضاداد دبیر تازه منصوب شده جشنواره کودک بیان کرده دوره بعدی جشنواره کودک تیرماه 96 در اصفهان برگزار خواهد شد.

رضاداد با اعلام این خبر به “ایسنا” گفت: در سال 96 بدلیل همزمانی با اواخرماه رمضان جشنواره‌ کودک اصفهان از اوایل تیر ماه و همزمان با عید فطر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال فرصت مهر ماه را برای برگزاری از دست داده‌ایم و درتوافق‌نامه پیش بینی شده، سی‌امین دوره جشنواره‌ی کودک در بخش سینمای کودک رقابتی باشد و  بخش نوجوان بصورت مرور و غیر رقابتی برگزار بشود، قرار شد این بخش غیر رقابتی همزمان با دهه فجر و همزمان با نمایش  گزیده آثار فجر سینمای ایران امسال در اصفهان برگزار بشود و چند رویداد متناسب با کودکان و نوجوان نیز در این زمان پیش بینی بشود که خلاء برگزار نشدن جشنواره در زمان خودش تا حدودی جبران بشود.

رضاداد به موارد دیگری که مورد تفاهم‌ قرار گرفته است، اشاره کرد و افزود: موضوع دوم که جمع‌بندی شد، قطعی کردن زمان برگزاری جشنواره در ۵ سال آینده که زمان این توافق نامه است، بود به هرحال چون تا ۵ سال آینده به دلیل همزمانی مهر ماه با ماههای محرم و صفر و آئین‌های متناسب با این دوماه در اصفهان امکان برگزاری در مهر ماه جشنواره را نداریم، زمان ثابت این رویداد از دوره سی‌ام تا  سی و چهارم هفته آخر خرداد در نظر گرفته شد تا بتواند مقدمه‌ای برای اکران تابستانی سینمای کودک و نوجوان باشد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم کودک در ادامه تصریح کرد: قرار شد در پایان دوره سی و چهارم این زمان ارزیابی بشود که اگر زمان مناسبی بود و به رونق اکران تابستانی فیلمهای کودک و نوجوان کمک می‌کرد، همین زمان ثابت بماند.