1

برگزاري اين جلسه در خانه سينما⇐سرآغاز وحدت يا انشقاقي ديگر؟

سینماژورنال: رییس سازمان سینمایی در پاسخ به نامه مدیرعامل خانه سینما مبنی بر آمادگی این نهاد صنفی برای برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش فیلم در محل خانه سینما، در نامه ای به معاون ارزشیابی و نظارت موافقت خود را اعلام کرد.

به گزارش سینماژورنال رییس سازمان سینمایی موافقت خود را برای برگزاری جلسات شورا در خانه سینما به حبیب ایل بیگی رییس اداره نظارت اعلام کرده و بر این امر هم تأکید کرده که با حضور فعال نماینده سازمان سینمایی در شورا، نظارت بر حسن انجام امور پیگیری شود.

نکته اما اینجاست که در شورای صنفی نمایش 95 چهره هایی وجود دارند مانند سیدضیاء هاشمی که در سالهای گذشته به دلیل انتقاد به برخی عملکردها در خانه سینما از این نهاد انشعاب کرده و خود پایه گذار صنفی موسوم به جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران شدند.

هر چند در ماههای گذشته تهیه کنندگان سینمای ایران همه زیر یک تشکل واحد جمع شده اند اما اختلاف نظرات میان طیف نزدیک به سیدضیاء هاشمی با مدیران خانه سینما که همچنان در حلقه بالادستی این نهاد حاضرند پابرجاست و بعید به نظر می رسد طیف نزدیک به سیدضیاء به برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش در خانه سینما رضایت دهد.

اعضای شورای صنفی نمایش95

–نمایندگان شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما: سید ضیاء هاشمی، منوچهر شاهسواری و سیدغلامرضا موسوی

–نمایندگان سینماداران: محمد قاصد اشرفی، فرشید موتمنی آذر، غلامرضا فرجی

–نماینده کانون کارگردانان: همایون اسعدیان

–نماینده کانون پخش ‌کنندگان: اصغر بانکی.