1

برنده سیمرغ بازیگری جشنواره فجر۳۹⇐از سینمای ایران سردرنمی‌آورم!

سینماروزان: رویا افشار که برنده سیمرغ بازیگری زن جشنواره سی و نهم فجر شده، از سردرنیاوردن نسبت به سینما و بی‌اعتمادی به تلویزیون ایران سخن گفته است.

رویا افشار که با فیلم “مامان” که با حمایت مرکز گسترش( از زیرمجموعه‌های سینمای دولتی) تولید شده در جشنواره حضور داشته و با همین فیلم هم برنده سیمرغ شده، به روزنامه همشهری گفت: به تلویزیون خیلی اعتماد ندارم. در کاری بازی می‌کنی و بعد می‌بینی نتیجه چیز دیگری شده است. کسانی که می‌توانستم به آنها اعتماد کنم دیگر در تلویزیون نیستند و جایشان را کسانی گرفته‌اند که معلوم نیست چقدر در تلویزیون ماندگار باشند. اینها سبب شده که کمتر به سراغ تلویزیون بروم.

به گزارش سینماروزان رویا افشار با ابراز بی‌اطلاعی از سینمای ایران بیان داشت: خیلی سر درنمی‌آورم از سینمای ایران و بازیگران را، جز یکی‌دو نفر، دنبال نمی‌کنم. بیشتر به فیلم‌هایی که از سینمای جهان دارم مراجعه می‌کنم و آنها را تماشا می‌کنم و فکر می‌کنم همچنان می‌توانند مربیان خوبی باشند.

رویا افشار برخلاف سینما و تلویزیون همچنان دلبسته تئاتر است و گفت: تئاتر محل تفکر است. جایی است که تا وقتی زنده‌اید و کار می‌کنید، ناگزیرید پیشرفت کنید. یک امکان روشنفکرانه است. جایی است که سبب می‌شود کم‌و‌کسری‌هایتان را جبران کنید. خوشوقتم که سال‌هایی را دوباره به تئاتر برگشتم.