1

برنده سيمرغ بهترین بازیگری⇐ آقاي فخيم‌زاده! چرا مصلحتي بودن جايزه مرا تأييد مي‌كني و مي‌گويي من راي ندادم؟

سینماژورنال: حدودا یک ماه بعد از پایان جشنواره سی و چهارم فیلم فجر همچنان حواشی اختتامیه و توزیع سیمرغها ادامه دارد.

به گزارش سینماژورنال در تازه ترین حاشیه سازی پرویز پرستویی بازیگری که به خاطر بازی در “بادیگارد” حاتمی کیا سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مرد را از آن خود کرده با خطاب کردن مهدی فخیم زاده یکی از اعضای هیأت داوری از او بخاطر تأیید مصلحتی بودن جایزه بهترین بازیگری مرد گلایه کرده است.

فخیم زاده دانشکده را رها کرد و…

پرستویی با اشاره به سابقه آشنایی خود از فخیم زاده به “شرق” گفت: من امروز آقای فخیم‌زاده را نشناختم. ایشان را سال‌هاست می‌شناسم. از زمانی که دانشجوی هنرهای دراماتیک بودند. اگر یادشان نیست، من یادآوری می‌کنم. آقایان مهدی فخیم‌زاده، مرتضی عقیلی، بهرام وطن‌پرست، بهزاد فراهانی و بهمن مفید هم‌دوره‌ای بودند. آقای فخیم‌زاده دانشکده را نیمه رها کردند و در سینما شروع به کار کرد. یکی از آنها مثل بهمن مفید با پنج دقیقه بازی در فیلم «قیصر» مطرح شد.

شما که دو سریال مذهبی کار کرده اید چرا بازیچه افخمی شدی؟

وی ادامه داد: آقای فخیم‌زاده هم با خیلی‌ها همکاری کردند؛ مثل حسین گیل. من یک‌بار ندیدم آقای فخیم‌زاده قدردان نسل گذشته باشد. شما که دو سریال مذهبی مثل امام‌رضا(ع) و «تنهاترین سردار» را ساختید چرا اجازه می‌دهید بازیچه دست آقای افخمی شوید و گفته آقای مجری را که جایزه من را مصلحتی اعلام کرد، تأیید کنی و بعد بگویی من رأی ندادم!

این بازیگر خاطرنشان ساخت:  این قدر معرفت داشتم که در هنگام دریافت جایزه در سالن برج میلاد بگویم دوست داشتم از بزرگان سینما جایزه می‌گرفتم. اشاره کردم که جای پنج نفر سینمای ایران – آقایان انتظامی، مشایخی، کشاورز، رشیدی و نصیریان- در اینجا خالی است. درآن لحظه صدایم می‌لرزید و بغض گلویم را گرفته بود. آن وقت شما من را چوب می‌زنید که جایزه حقم بود یا نبود!

متأسفم برای ادبیات ایشان که گفت این “یارو”…

وی تأکید کرد: البته به نظرم ایشان هول شد و اگر نشد متأسفم برای این ادبیات که در برنامه گفت این «یارو» – منظورش حیدر ذبیحی بود – اول فیلم چشمانش را نشان می‌دهند که دارد معاینه و بعد فراموش می‌شود. با این نگاه فکر می‌کنم ایشان فیلم را ندیدند.