1

بركناري مدير شبکه یک به خاطر حضور در هیأت انتخاب جشنواره فجر؟!!

 سینماژورنال: حدودا یک سال بعد از حضور محمد احسانی به عنوان مدیر شبکه اول سیما، علی اصغر پورمحمدی معاونت سیما در حكمی سید فضل‌الله شریعت‌پناهی را به سرپرستی این شبكه منصوب كرد.

شریعت پناهی پیش از این مدیر گروه فرهنگی و اجتماعی شبكه ۳ و مدیر گروه معارف شبكه ۳ سیما بوده است.

محمد احسانی مدیر قبلی شبکه یک نیز به عنوان مشاور معاون سیما منصوب شده است.

آیا حضور در هیأت انتخاب فجر دلیل این جایگزینی بوده؟

هرچند به طور صریح درباره این تغییر و تحول مدیریتی در شبکه اول سیما اعلام موضع نشده است اما شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که حضور محمد احسانی به عنوان یکی از اعضای هیأت انتخاب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر باعث این جابجایی شده است.

به نظر می‌رسد معاون سیما از مدیران خویش انتظار داشته که بخش عمده وقت خود را به مدیریت های خویش اختصاص دهند و اینکه احسانی همزمان با مدیریت شبکه اول حضور در هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر که کاری انرژی‌بر، وقت‌گیر و در عین حال پرحاشیه است را قبول کرده سبب ساز این تصمیم شده است.

از اداره نظارت تا شبکه اول

احسانی در یک سال ابتدایی دولت یازدهم و قبل از حضور پورمحمدی در معاونت سیما نیز به عنوان رییس اداره نظارت و ارزشیابی فعالیت می کرد و البته بازدیدش از پشت صحنه فیلمهای در حال تولید تفسیرات خاص خود را داشت.

حالا باید منتظر ماند و دید که شریعت پناهی به عنوان مدیر بعدی شبکه اول سیما مشغول خواهد شد یا اینکه او فقط سرپرست می ماند تا مدیر بعدی معرفی شود.