1

برخلاف اظهارنظر قبلی سخنگوی شورا، شنیده‌های سینماژورنال رسمیت یافت؛ فیلم مجیدی در ۲ گروه اکران می‌شود/غلامرضا فرجی: شرایط ویژه باعث شد این اتفاق بیفتد

سینماژورنال: روز گذشته از شنیده های مرتبط با اکران “محمد رسول ا..(ص)” مجید مجیدی در دو تا سه سرگروه سینمایی نوشتیم و برای اینکه شنیده هایمان سندیت یابد با سخنگوی شورای صنفی نمایش هم گفتگو کردیم.

به گزارش سینماژورنال غلامرضا فرجی سخنگوی شورا در گفتگوی روز گذشته خود با تکذیب شایعات مبنی بر اکران این فیلم در چند گروه از این گفته بود که فیلم مجیدی فقط در گروه آزادی اکران خواهد شد.(اینجا را بخوانید)

با این حال امروز و بعد از تازه ترین جلسه شورای صنفی نمایش شنیده های سینماژورنال رسمیت پیدا کرد چراکه مشخص شد فیلم مجیدی با دارا شدن دو سرگروه آزادی و ماندانا اکران خواهد شد.

شرایط خاص باعث این تصمیم گیری شد

در این باره بد ندیدیم که باز هم سراغ سخنگوی شورای صنفی نمایش رفته و درباره نقض گفته های روز گذشته بپرسیم. غلامرضا فرجی با بیان اینکه تصمیم جدید در جلسه امروز شورای صنفی نمایش رخ داده و حاصل شرایط خاص بوده به سینماژورنال می گوید: در آیین نامه شورای صنفی نمایش به صراحت ذکر شده که در شرایط خاص و ویژه شورای می تواند رسما درباره تخصیص سالن به فیلمها تصمیم گیری کند.

وقتی از فرجی می پرسیم منظورش از این شرایط خاص چیست وی بیان می دارد: به هر حال فیلم “محمد رسول ا..” شرایط ویژه ای دارد که نیاز به این تصمیم گیری را ایجاد کرد.

وقتی تهیه کنندگان علاقه ای به اکران ندارند ما چه بکنیم

اینکه یک فیلم در دو گروه سینمایی اکران شود و دیگر فیلمها در یک گروه ممکن است شائبه بی عدالتی را در ذهن سینماگران ایجاد کند. فرجی در این باره به سینماژورنال می گوید: ما پیش از این هم شرایط اکران را برای دیگر تهیه کنندگان اعلام کرده ایم و وقتی آنها خودشان علاقه ای ندارند که فیلمشان در این بازه اکران شود ما چه می توانیم بکنیم.

شرایط ویژه، شرایط ویژه، شرایط ویژه

آیا آنچه فرجی بیان می دارد گواه آن است که آثار دیگری داوطلب اکران همزمان با فیلم مجیدی نبوده اند؟ خودش در پاسخ به این سوال باز هم از شرایط ویژه می گوید: ببینید شرایط فیلم “محمد رسول ا..(ص)” شرایط ویژه و خاصی است و همین شرایط ویژه است که باعث شد به تصمیم گیری فعلی برسیم. شورا تصمیم گرفت که به دلیل اینکه به فیلمی دیگر اجحاف نشود و از بابت اکران همزمان ضربه نخورد این فیلم را که شرایط ویژه ای دارد در دو گروه اکران کند…