1

برای شورای صنفی نمایش کدامیک مهمتر است؟⇐ عمل به مقررات یا کمک به افزایش فروش فیلم نایب رییس؟؟

سینماروزان: دعوت حسین انتظامی از سینماگران برای ارائه پیشنهادات اصلاحی جهت بهبود اکران با مرور برخی از نقاط ضعف اکران توسط سینماگران مختلف مواجه شده است.

ازجمله نقاط ضعفی که سینماگران، مکررا بر آن اصرار کرده‌اند منفعت مستقیم برخی اعضای خاص شورای صنفی نمایش از سینماداری و پخش است که موجبات شکل‌گیری سوءتفاهماتی درباره تصمیمات آنها را شکل می‌دهد.

این حداقل انتظار از شورای صنفی نمایش است که مقررات اکران را درباره آثار این اعضای خاص به طور دقیق اجرایی کند. فی‌المثل این روزها فیلم “…رد خون” متعلق به نایب رییس شورای صنفی نمایش در گروه آزادی روی پرده است. سقف اکران این فیلم با حفظ کف فروش هشت هفته بوده که بخاطر ماجرای قطعی اینترنت یک هفته نیز بر این سقف افزوده شده است.

این حداقل انتظار از شورای صنفی نمایش است که بلافاصله بعد از پایان هفته نهم اکران “رد خون”-که میشود ششم آذر- این فیلم را از گروه آزادی بردارد و فیلم “جاندار” که مدتهاست قرارداد اکرانش در گروه آزادی ثبت شده را به‌جای این فیلم روی پرده بفرستد.

آیا این اتفاق خواهد افتاد و شورای صنفی نمایش با احترام به مقررات، دستور خواهد داد به جایگزینی “جاندار” با “رد خون” از ششم آذرماه؟؟؟ امیدواریم این اتفاق بیفتد تا عموم سینماگران، شورای صنفی نمایش را به رعایت مقررات بشناسند.