1

آیا تغییرات سازمان از اینجا آغاز خواهد شد؟⇐ چرا حیدریان قبل از هر جای دیگر به بازدید انجمن سینمای جوان رفت؟

سینماروزان: محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی عصر روز سه شنبه 15 فروردین ماه در حالی انجمن سینمای جوانان ایران را به عنوان اولین زیرمجموعه اش برای بازدید انتخاب کرد که برخی شنیده ها از تغییر و تحول مدیریتی در این انجمن حکایت دارند.

به گزارش سینماروزان حضور سیدصادق موسوی رییس دفتر حجت ا.. ایوبی در ریاست این سازمان در ابتدای زمستان سال قبل بدون توجه به رزومه وی نقدهای مختلفی را موجب شده بود و همین بود که بعد از حضور حیدریان بسیاری از تغییر مدیریت در این سازمان خبر دادند.

حیدریان اما در بازدید از انجمن سینمای جوانان ایران بدون اشاره به برنامه های احتمالی برای تغییر گفت: دلیل انتخاب سینمای جوانان به عنوان اولین مؤسسه برای بازدید این است که نگاه من زیرساختی است و باید از جایی شروع می‌کردم که با زیرساخت‌های سینمای ایران سر و کار دارد. اساسا دلیل تأسیس سینمای جوانان در سال 64 با همه ابعادی که در آن زمان برایش متصور بودیم و توسعه‌ای که الان پیدا کرده همین بوده که به زیر ساخت‌های سینمای ایران کمک کند.

حیدریان ادامه داد: به میزانی که تکنولوژی پیشرفت کرده و فیلم‌سازی تسهیل شده و به میزانی که جوان در کشور ما زیاد شده است، سینمای جوانان هم نیازمند بازنگری بوده و هست. فرهنگ و استفاده از محصولات فرهنگی توسعه پیدا کرده و لاجرم نقش سینمای جوانان هم نیاز به باز تعریف دارد.

وی افزود: سینمای جوانان متولی تولید است و موظف است در طول سال از تولیدات حرفه‌ای حمایت کند. اصل اولیه را باید بر اساس تولید گذاشت و همه چیز در خدمت این اصل باشد. آموزش و مابقی مسائل انجمن همه باید برای رسیدن به تولید باشند. قطعا در این راه نیازمند برگزاری جشنواره، هفته‌های فیلم و عکس و نشست‌های متعدد هستیم اما همه این‌ها باید در نهایت به چرخه تولید کمک کنند.

معاون سینمایی وزیر ارشاد ضمن اشاره به فرهنگ و نقش آن در جامعه و لزوم گسترش فضاهای فرهنگی افزود: مدیریت فرهنگی مدیریت فضای فرهنگی است. انتظاری وجود ندارد که شما با همه سازندگان فیلم‌های کوتاه در طول سال که رقمش گاهی به چهار هزار فیلم هم می‌رسد در اتباط باشید بلکه باید فضای کاری مناسبی را برای این قشر فراهم کنید تا تولید فیلم کوتاه آسان‌تر شود.