1

برادران افراطی توجیه شدند؟؟⇐آغاز پیش‌فروش بلیت‌های کمدی “مطرب” با همکاری حوزه!

سینماروزان: چند روز قبل و بعد از حمله یک رسانه اصولگرا به کمدی “مطرب” بود که اکران این فیلم که بنا بود هشتم آبان ماه روی پرده برود به تعویق افتاد.

متعاقب این تعویق اکران نیز برخی دیگر از رسانه‌های اصولگرا به “مطرب” تاختند و بر طبل توقیف دائمی آن نواختند.

با این حال از ساعاتی قبل، پیش‌فروش اینترنتی این کمدی در سامانه مرجع بلیت‌فروشی آغاز شده و چند پردیس مختلف و ازجمله پردیس آزادی متعلق به حوزه(!!) مشغول بلیت‌فروشی برای “مطرب” هستند.

نخستین رسانه اصولگرایی که به “مطرب” حمله کرده بود این کمدی را حاوی یک دروغ بزرگ علیه جمهوری اسلامی دانسته بود و اکران “خانه پدری” را یک عملیات فریب دانسته بود برای روی پرده فرستادن “مطرب”.(اینجا را بخوانید)

دیگر رسانه‌های اصولگرا هم با انتقاد از فضای حاکم بر اثر و بخصوص شباهت بیش از حد گریم شخصیت اصلی با ابراهیم حامدی خواننده لس‌آنجلسی که اخیرا قطعه‌ای ضدجنگ خوانده، خواستار ممنوعیت نمایش این فیلم شده بودند.

حالا و با شروع فروش اینترنتی بلیتهای “مطرب” اساسی‌ترین پرسشی که شکل می‌گیرد واکنش اصولگرایان به اکران این فیلم است. آیا جماعت تندرو توجیه شده‌اند که با توجه به حمایت حوزه از “مطرب” و قرار دادن این فیلم -احتمالا بفروش- در سبد اکران سینماهای این نهاد، آنها نیز باید سکوت کنند تا این فیلم بدون دردسر روی پرده برود؟

اگر این فرض، درست باشد رییس سازمان سینمایی از این به بعد بیش از هر جای دیگر باید با روسای حوزه هنری هماهنگ باشد و بر سر اکران فیلم‌های مساله‌دار قبل از هر جای دیگر با آنها تعامل کند.

 

پیش فروش "مطرب" در پردیس آزادی حوزه
پیش فروش “مطرب” در پردیس آزادی حوزه