1

برآمده از یک آمار رسمی: در سال ۹۳ فقط ۱۵درصد جمعیت کل کشور به سینما رفتند!

سینماژورنال: در حالی که همواره سینماگران ما از کمبود مخاطب در سینماها نالیده اند و از آن سو مدیران سینمایی نیز همواره از افزایش مخاطب در دوران مدیریت خود سخن گفته اند تازه ترین آمار مرتبط با میزان مخاطبان سینمای ایران در سال گذشته منتشر شد.

این آمار از سوی موسسه سینما شهر انتشار یافته است و بر طبق آن مشخص شده است که سینمای ایران در مجموع در سال گذشته حدودا 58 میلیارد تومان عایدی داشته است.

اگر این عایدی را بر رقم متوسط بلیت 5 هزار تومانی تقسیم میکنیم متوجه میشویم که سینمای ایران در سال گذشته حدودا 12 میلیون نفری مخاطب داشته است.

به گزارش سینماژورنال با احتساب رقم تقریبی جمعیت ایران که حدودا 80 میلیون نفر است این نتیجه حاصل می آید که در سال 93 فقط 15 درصد جمعیت کشور به سینما رفته اند.

جزییات آمار سینماشهر

براساس اعلام موسسه سینما شهر درباره آمار فروش سینماها در سال ۹۳،فروش مکانیزه فیلم های سینمایی (از طریق سامانه بلیت) ۵۰۳۶۲۷۱۰۰۰۰۰  ریال(50 میلیارد تومان) و فروش غیر مکانیزه ۷۵۵۴۴۰۶۶۰۰۰ ریال(7/5 میلیارد تومان) بوده است.

در عین حال مجموع فروش فیلم های سینمایی در سال ۹۳ در تهران و شهرستان ها نیز ۵۷۹۱۷۱۱۶۶۰۰۰ ریال(58 میلیارد تومان) بوده است.

گفتنی است این رقم از اول فروردین تا ۲۹ اسفند ۹۳ محاسبه و اعلام شده است.