1

بدعتی تازه در جشنواره سی و چهارم؛ بررسی فیلمها بدون معرفی هیات انتخاب!!

سینماژورنال: بعد از انتخاب دو بازیگر سینما به عنوان مشاوران دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حالا بدعتی دیگر هم در حال رقم خوردن برای جشنواره است.

به گزارش سینماژورنال این بدعت مربوط می شود به عدم اعلام نام هیات انتخاب جشنواره تا روز اعلام اسامی فیلمها که در گفتگوی سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره با “سینما” روزنامه متبوع فریدون جیرانی اعلام شده است.

سیمون سیمونیان با اعلام اینکه فیلمسازان تا 15 آذر برای ارائه فرم های جشنواره مهلت دارند گفت: طی نامه کتبی که برای تهیه کننده ها فرستادیم اعلام کردیم که می خواهیم حتما جدول نمایش فیلم های جشنواره بدون تغییر و قبل از آغاز پیش فروش بلیط ها اماده باشد و باید تا 15 دی وضعیت نهایی فیلم ها را بدانیم و در جریان باشیم چه فیلم هایی آماده هستند و چه فیلم هایی اماده نيستند.

از 15 آذر بازبینی آغاز می شود

وى در ادامه درباره زمان آغاز به کار هیئت های انتخاب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گفت: طی روزهای آینده اعضای هیئت های انتخاب قطعی می شوند و این هیئت ها از 15 آذر بازبینی فیلم ها را آغاز می کنند و تا هفته اول دی ماه فیلم های راه یافته به بخش های مختلف اعلام می شوند. لازم به ذکر است نسخه های ناقص فیلم ها، تکه فیلم و یا چند سکانس از فیلم ها در هیئت انتخاب بازبینی نمی شوند و حداقل، نسخه های ارائه شده به دبیرخانه باید راف کات فیلم ها باشد اما اگر صدا گذاری یا مراحل پایانی فنی فیلم ها تمام نشده باشد ایرادی ندارد.

اسامی هیات انتخاب اعلام نخواهد شد

وى با اعلام اینکه بر خلاف چند دوره اخیر اسامی هیئت انتخاب در زمان کارشان اعلام نمی شود گفت: در تمام جشنواره های بین المللی اسامی هیئت انتخاب آثار اعلام نمی شود و امسال اسامی هیئت های انتخاب را به خاطر حواشی و مشکلاتی که ممکن است در زمان بررسی فیلم ها برایشان به وجود بیاید اعلام نمی کنیم و همزمان با اعلام اسامی فیلم ها اسامی هیئت های انتخاب را منتشر خواهیم کرد.

فیلمها حتما باید دارای پروانه ساخت سینمایی باشند

سیمونیان در ادامه بخش مستند جشنواره گفت: بر اساس مقررات فیلم های مستند بالای 70 دقیقه پذیرفته می شوند و در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ حتماباید فیلم ها دارای پروانه ساخت سینمایی باشند. همچنین فیلم هایی که در بخش “هنر و تجربه” بررسی می شوند تابع مقررات گروه “هنر و تجربه” بر اساس ضوابط ومقررات سازمان سینمایی خواهند بود.