1

پخش زنده جام تنيس ملبورن استراليا⇐ترفند منطقی شبکه ورزش برای رقابت با شبکه ۳

سینماروزان/محمدصادق عابدینی: شبکه ورزش در ادامه پخش مسابقات مهم ورزشي جهان اقدام به پخش زنده تنيس ملبورن استراليا کرد که يکي از جذاب‌ترين مسابقات پخش شده، مسابقه نيمه‌نهايي ميان راجرز فدرر و استانيسلاس واورينکا بود که در نهايت بعد از بيش از سه ساعت مسابقه جذاب اين مسابقه با نتيجه سه بر دو به نفع فدرر به پايان رسيد. شبکه ورزش امروز شنبه مسابقه فينال تنيس دوبل و فردا نيز مسابقه نهايي در بخش انفرادي را پخش خواهد کرد.

اگرچه پخش مسابقات گرنداسلم به صورت ضبط شده و خلاصه شده در تلويزيون سابقه داشته است، اما کمتر پيش آمده بود که تلويزيون به سراغ پخش مستقيم اين مسابقات برود.

از مسابقات تنيس استراليا به عنوان پربيننده‌ترين مسابقات ورزش تنيس نام برده مي‌شود. پنج‌شنبه شب شبکه ورزش سيما به همراه بيش از 300 شبکه تلويزيوني ديگر اقدام به پخش مستقيم اين مسابقات کرد. شبکه ورزش اکنون به خاطر قرار گرفتن در زيرمجموعه شبکه سوم سيما، نمي‌تواند مسابقاتي را که شبکه3 دست روي آنها گذاشته، پخش کند.

در عوض مديران اين شبکه هوشمندي به خرج داده‌اند و سراغ مسابقاتي رفته‌اند که به‌رغم مطرح بودن در سطح جهان تا به حال فرصت عرض‌اندام در شبکه3 نداشته‌اند و بعضاً مقهور پخش مسابقات فوتبال در اين شبکه شده‌اند.

پخش مسابقات تنيس يکي از اين موارد است. اکنون علاقه‌مندان به تنيس مي‌توانند با خيال راحت از شبکه ورزش دنبال‌کننده مسابقات مهم و جهاني اين ورزش پرطرفدار باشند. همانطور که اکنون شبکه ورزش مسابقات بسکتبال را نيز پوشش خوبي مي‌دهد و به جاي اينکه طرفداران بسکتبال در ساعات مرده پخش شبکه3 مسابقات NBA را دنبال کنند، در شبکه ورزش فرصت پرداختن به معتبرترين ليگ بسکتبال جهان فراهم شده است.

اين شبکه هم‌اکنون پخش مسابقات قهرماني جهان ورزش هندبال را نيز در کنداکتور پخش قرار داده است، طرفداران ليگ‌هاي مهم فوتبال در اروپا هم سهم خود را از پخش زنده‌ شبکه ورزش دارند. شبکه ورزش در حال پياده‌‌سازي عدالت رسانه‌اي در قبال رشته‌هاي گوناگون ورزشي است و حتي در فوتبال که برنامه «فوتبال برتر» شبکه3 حرف اول را در پخش مسابقات مي‌زند، شبکه ورزش توجه خود را به ليگ يک و مسابقات همزمان ليگ برتر معطوف کرده تا کمتر فوتبال‌دوستي ناراضي از پاي تلويزيون بلند شود.