1

با وجود اجبار به کارگری کردن بیش از ۲۰ صنف سینما در دولت اعتدال⇐هیچ‌کدام از روسای سینما، روز کارگر را تبریک نگفت!

سینماروزان: با وجود آن که در دولت اعتدال بیش از ۲۰ صنف سینما به‌اجبار و علیرغم مخالفت‌ها به‌عنوان صنف کارگری ثبت شدند ولی در یازدهم اردیبهشت که روز کارگر بود حتی یک نفر از روسا، روز کارگر را به سینماگران کارگری‌شده تبریک نگفت.

نه منوچهر شاهسواری مدیرعامل و نه همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما که اتفاقا از موافقان کارگری شدن صنوف بودند و نه هیچ کدام از اعضای هیات مدیره خانه، روز کارگر را به صنوف کارگری تبریک نگفتند!

اینکه چرا به‌زور و با ترس از انحلال نزدیک‌ به ۲۱صنف را کارگری و دو صنف را کارفرمایی می‌کنند ولی در خانه سینما نه از بیمه بیکاری کارگری خبری هست، نه از توزیع تسهیلاتی که خانه کارگر نثار کارگران می‌کند خبری هست و نه اهدای هدیه یا حتی یک تبریک خشک و خالی در روز کارگر ، مشخص نیست.

انگاری همان‌ها که صف اول سوق دادن صنوف به کارگری بودن هم جرات ندارند به‌عنوان صنف کارگری حتی روز کارگر را به سینماگران تبریک گویند.

این هم عاقبت تصمیمی نسنجیده که در دولت اول اعتدال و درسایه خودکامگی روسای صنف سینما شکل گرفت؛ حتی منادیان لزوم کارگری شدن صنوف سینما، شرم‌شان می‌آید که خود را کارگری بدانند؟
ای کاش این شرمساری عاملی شود بر تجدیدنظر در تصمیم غلط اجبار به کارگری کردن صنوف.